Alla inlägg under mars 2013

Av Sofie - 9 mars 2013 22:14

asså. jag måste ta hand om mig själv bättre nu. så jag kommer ha en bloggpaus. en lång bloggpaus.

puss och kram på er alla små monster där ute!

SOL

Av Sofie - 6 mars 2013 17:58

Ush vad jag har mått illa idag. Har känts som att jag har haft en sugpropp i magen typ och har absolut inte känt mig sugen på någonting idag till min stora bevikelse. Seriöst, what´s wrong. Kanske var det  gårdagen som helt sög musten ur mig? Borde kanske inte åkt och jobbat? Jag gick iallafall vid lunch-tid för kroppen pallade inte mer och jag ville inte stå där och värka svag och klen .
Har som sagt mest legat utsträckt på soffan och mått pyton.


Runt tolv-ett tiden tittade den underbara solen fram så jag slog mig ner på altanen men massa filtar, saft och en god bok och bara njööt. Blev sittandes i någonting som kändes som timmar. Fick sällskap av kissen som också uppskattade värmen och vi båda lyckades somna i solen.


Imorgon ska  jag till min psykolog som tycker jag har "ett knubbigt och runt ansikte", halleluja!
Ska man behöva svälta bort sig själv helt innan hon slutar säga så?


xoxo


 

Av Sofie - 2 mars 2013 16:06

Efter samtalet på scä igår insåg jag att det nog fan är dags att försöka utmana mig själv mer än vad jag gör.
Jag försöker verkligen, tro mig. Varje jävla dag är som en enda stor kamp och många gånger önskar jag bara att dagen kan få vara slut så jag får gå och lägga mig igen. Deprimerande kanske men det är så det känns.

Jag har iallafall bestämt mig att börja dricka näringsdrycker då jag har svårt att få i mig det jag ska för tillfället. Dock svider det i mig och det känns lite som en svaghet att jag måste ta till dessa drycker för att överleva men nu är det så. Försöker intala mig att jag inte är svagare än någon annan. Att detta inte är ett nederlag.

Har provat alla möjliga varianter och smaker genom åren. De flesta har jag tröttnat på ganska snabbt och vissa har jag fått kväljningar av redan efter första flaskan. Men det finns en sort jag älskar. Drack dem mycket under inläggningen på mando 2010. Fortimel yoghurt style. Jisses vad jag gillade dem. Nästan helt stört. Ibland ville jag t.o.m byta ut min mat mot de dryckerna för jag fäste mig vid dem så mycket. Kunde ligga och drömma om fortimel yoghurt style, haha.
Smakerna vanilj/citron, aprikos/persika och hallon. I´m in heaven.

Ska iallafall ge mig på att dricka en om dagen och hålla tummarna för att det gör mig någonting gott. Lite mer energi lär jag få iallafall. Det är aldrig fel. För jag vill inte gå och känna mig orkeslös. Vill inte . Vägrar.

 

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards