Alla inlägg under juli 2013

Av Sofie - 27 juli 2013 18:08

underbaraste djuret på jorden. vad tusan skulle jag ta mig till om inte djuren fanns? dö, bokstavligt talat.
djur är verkligen en stor passion för mig. de får mig att må så frukansvärt bra. får mig att känna mig mindre ensam och mer älskad. djur gör mig lycklig. att få hålla på med djur är det som gör så att jag orkar med allt det jobbiga.
en sak jag vet är att min framtid ska innehålla djur på något sätt. det måste det göra.

en utav mina barndomsdrömmar har redan gått i uppfyllelse. att få jobba med vilda djur i afrika. det är någonting som verkligen ger mig kickar. älskar att resa, upptäcka nya ställen/platser. jag vet att jag kommer resa mer i framtiden och jobba med vilda djur.

jag har spenderat dagen på Stockholms katthem och myst med mina små hjärtegryn. de små djuren ger mig så mycket kärlek. och jag älskar dem tillbaka. känner mig så hemma där, bland alla djuren. som att vi talar samma språk. just katter har jag en väldigt speciell relation till. förstår mig på katter bättre än något annat djur.
det är något speciellt med kattdjuren. de är så vackra, mystiska, eleganta djur. de går inte att helt tämja en katt, och det är just det som får mig att gilla dem så himla mycket. känner igen mig en del i det . mig går det inte heller att tämja, haha. jag gör som jag vill, följer min egna väg.

kärlek till alla jordens kattdjur!

               

Av Sofie - 19 juli 2013 21:49

för några dagar sedan åkte min älskling hem till sig igen. ni skulle bara veta hur mysigt vi haft det.
sol, bad och ett besök på skansen hann vi b.l.a med. saknar dig redan!
jag kunde faktiskt unna mig att ha kul för en gång skull. få skratta, känna sig sådär löjligt varm och glad innuti och faktiskt kunna njuta utav det. alla förtjänar vi att få må bra. men bilden emma tog av mig med sin kamera fick mig nästan att kräkas lite av äckel. fan, jag är verkligen äckligt stor. jag vet att det är dumma tankar, men det går inte att undkomma dem. känner för att sprätta upp magen, dra ut alla inälver och allt annat äckligt som där inne finns. suga bort allt fett.

var i furuvik med mamma härom dagen och tittade på ännu fler söta djur. jag är glad att djur existerad, för inget kan få mig så glad som djur kan. man känner sig värkligen älskad och omtyckt på riktigt. ingen som dömmer en där inte. bara för det slänger jag in två bilder från när jag hade min skolpraktik där. våren 2009. jösses vad tiden går.


   

Av Sofie - 7 juli 2013 22:15

april, maj och juni har varit skit. värdelösa. men jag är hoppfull om att juli kommer bli en bra månad. eller iallafall en bätte månad. älsklings-emma kommer hit på fredag. som jag längtat! vi ska göra stockholm osäkert, haha. när hon kommer kan man inte låta bli att bli glad. min lilla ängel.

det är dock lite sorgligt att typ halva sommaren redan gått. eller ja det känns så iallafall. i vintras när jag kom hem från sydafrika sa jag till mig själv att "i sommar ska allting vara bra". hade förhoppningar om att alla problem skulle vara lösta i sommar. men de är gott ifrån lösta. jag får kämpa varje dag. det kanske inte är meningen att livet ska vara enkelt för mig?

 

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards