Alla inlägg under november 2012

Av Sofie - 30 november 2012 16:38

Nu är det bara någon timme kvar innan jag tar mitt pick&pack och åker mot Arlanda och sedan mot Sydafrika.
It will be freaking aswome!!!

Orkade aldrig starta någon ny blogg så ni får all uppdatering här istället :) .

Nästa gång vi hörs är jag därnere.


KRAAAAAM

Av Sofie - 29 november 2012 09:56

Vet ni vad? Tråkigt nog har jag legat sjuk sedan lördag morgon. Hög feber, ont i hals, huvud och öron, hostar som en gammal rökare, ögon som slemmat igen utav var. Fresh. Jag känner mig så glad(eller inte). Så ledsen över att sjukdomen inte går över. När blev jag sist såhär sjuk? Måste varit åtminstone 5-6år sedan.

Kan inte prata heller. Så fort jag öppnar munnen låter jag som självaste darth vader från star wars.


Var först på närakuten i måndags och sedan på min lokala vårdcentral igår och jag har nu fått konstaterat att jag har en slags infektion så jag behandlas nu med pencillin och diverse andra mecidiner. Känner mig som en riktig knarkare.


Så vad gör man åt problemet? Har varit tvungen att ligga hemma i soffan flera dagar. Har inte varit såhär oaktiv på väldigt länge. Har lite smått-ångest då jag vill ut och röra på mig men samtidigt vill jag bli frisk och orka med resan. Fan jag reser ju imorgon(!!!). Kan och vill inte sitta och flyga med feber och värk i kroppen.

Snälla, hjälp mig och be för att jag ska bli ännu bättre imorgon.

PUSS

Av Sofie - 21 november 2012 22:20

Fybubblan vad jag mått illa idag. Skulle jobba idag mellan 13-17.30 som planerat och timmen innan jag skulle till jobbet blev jag helt sjukt illamående. Var längesedan jag kände såhär men det var som att hela magen bara ville vända ut och in på sig. Ni vet sådär som man känner sig när man är riktigt riktigt magsjuk eller har blivit matförgiftad.
Inte blev det bättre på jobbet heller, snarare värre. Försökte ge en liten  hint om att jag inte mådde bra men det enda som hände var att jag fick en alvedon samt en klapp på axeln om att "det blir nog bättre snart". Orkade inte vara så glad som man ska vara, orkade inte servera alla gästerna med ett superstort leende som jag brukar göra. Huvudet dunkade som om någon stod bredvid mig med en stor hammare och slog på huvudet. Plus att jag kände mig alldeles febrig. Hurra!

Nejmen , tråkigt att bli sjuk men samtidigt är jag glad att det är nu jag blir dålig och inte nästa vecka. Fast även om jag skulle ha lite feber skulle inte det stoppa min resa direkt. Skulle åka iväg även med 40graders feber.

Jag är också glad över att bli sjuk eftersom det visar på att min kropp "tar emot näringen" eller vad man ska säga.

Förut när jag knappt åt blev jag aldrig sjuk  . Aldrig förkyld, feber eller influensor. Som om kroppen var immun mot allting. Jag kände mig såklart som superwoman vid de tillfällena men det jag inte förstod då var att anledningen till att jag inte blev sjuk var att kroppen hade fullt upp med att överleva och därför "fanns det inte plats" för att bli sjuk. Okej jag vet inte hur jag ska förklara det bättre..

Jag ska lägga mig i sängen nu. Peppa för att jag känner mig så pass bra att jag orkar jobba på fredag iallafall.


Av Sofie - 18 november 2012 23:23

Min dag har verkligen varit super! Längesedan jag hade en sån här dag . Men hey, alla är vi värda bra dagar ibland.

Vid två-tiden begav jag mig in mot stan för att träffa Emma och Lisa. VIKLA UNDERBARA TJEJER! Vi slog oss ner vid mitt gamla älskade youghurtshoppen. Orgasm för smaklökarna det där. Har haft ett par dumma tankar de senaste månaderna om att gå ner i vikt och sluta äta osv men efter att åter igen ätit den där glassen insåg jag att det är fan inte värd det. Det är inte värt att sluta äta igen för vet ni vad? Mat är så sjuhelsike gott! Mat är livet!


Har även insett att sedan jag slutade plugga för någon vecka sedan har jag mått så himla bra. Jag blir bara så himla ångestladdad av att ha massa hög press på mig. Den där höga pressen klarar jag inte av att handskas med. Antingen blir jag sängliggandes och alldeles deprimerad och bara gråter eller så slutar jag äta och rasar i vikt. Inget utav de sätten är bra direkt. Så jag är sååå glad att inte behöva tänka på studier just nu .


Ska på filminspelning imorgon btw, för tv-serien "kontoret". I´m going to be famous :D

Av Sofie - 18 november 2012 09:57

Godmorgon! Jag måste vara jordens (eerhmm) mest barnsliga 21 åring som finns.
Igårkväll hittade jag en sjukt rolig hemsida om massa gamla barnprogram från 90-talet. Nostalgi!
Jag menar, vem har inte sett Anki & Pytte, Rummel & Rabalder, Doris & Gösta m.fl

Tycker seriöst synd om dagens barn som missat så många bra program. Tror jag låg uppe till halv 2 inatt och såg på gamla barnprogram. Haha!



Dessutom har jag sådan sjuk humor också. Ni vet  programmet Dr Mugg med Markoolio. Asså det är galet hur mycket jag skrattar åt det. Kiss och bajshumor asså. Men han är så klockren i det programmet. Skrattar så jag får tårar i ögonen. Även "hem till midgård" där Markoolio är med. Suck. Jag kommer aldrig växa upp.






Av Sofie - 17 november 2012 21:04

Heyhey

Ligger framför tv:n med datorn i knät och ser på meangirls tillskillnad från alla andra normala i min ålder som säkert är ute och partar vid det här laget. Men inte Sofie inte. Provade det där partylivet för 2 år sedan men det var aldrig någonting jag fastnade för. Men å andra sidan är meangirls rätt underhållande också. Älskar den unga Lindsay Lohan. Så söt, oskyldig och oförstörd.

Börjar få lite resfeber nu faktiskt. Åker om 13 dagar(!!!) Galet. Var på biblioteket och lånade lite böcker om Sydafrika idag. Dags att börja ladda upp liksom.


Morgondagen kommer bli super. Ska träffa några söta flickor och käka glass inne i stan. Kommer bli bra.

Ha en super lördag! Puss

Av Sofie - 13 november 2012 15:59

Hallo!

Lägger upp 2  videoinlägg. Den första hittade jag då jag rotade runt i datorn här hemma idag. Den är ifrån mando-inläggningen och det är rätt kul att se tillbaka på sig själv sådär :) .


Den andra är mycket nyare och är kanske för några veckor sedan och är på min högt älskade katt Fiona.


Av Sofie - 8 november 2012 22:43

Asså åååh nostalgi. Såg på animalplanet ikväll och det går en serie där just nu ifrån N/aán ku sê , stället nere i Namibia där jag var hösten 2009. Fick extrema flashbacks, googlade lite på youtube och hittade massa filmer därifrån som jag tänkte lägga upp här nu. Får ni chansen, åk ner dit . Jordens bästa ställe.








Haha .. det får räcka nu. Ska inte bombardera med videos. Men gud som jag älskar det stället. Får gåshud av att se dessa klipp.

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards