Alla inlägg under augusti 2012

Av Sofie - 27 augusti 2012 21:33

Okey asså jag brukar inte vara bruden som klagar över saker och ting. Men satan i gatan som jag har ont i magen. Ni vet när man har sådär ont så man knappt klarar av att stå ellet sitta upprätt. Fyfan! Det har pågått i mer eller mindre två veckor nu. Konstans magont varje dag. Men idag slog nog allting. Hade sådan fruktansvärd kramp när jag var i skolan. Kände hur tårarna bara ville leta sig ut. Fattar inte varför jag har så ont, vad jag har gjort för fel.


Någon vänlig själ som har erfarenhet utav långvarig magont? Kanske är jag allergisk mot någonting jag inte vet om? Kanske har jag blivit laktos eller glutenintolerant? Magen är liksom uppsvullen a lá 5 e månaden varesig jag ätit eller inte. Inte den roligaste känslan om jag säger så. Känner mig äcklig. Ush. Magen är stor, svullen och stenhård. Har aldrig varit såhär förut.

Borde man fråga sin läkare på vårdcentralen?''



Av Sofie - 26 augusti 2012 21:54

Det har blivit en lugn hemmahelg den här veckan vilket har varit precis vad jag har behövt. Strosat runt i mina stora myströjor och mjukisbyxor och varit sådär riktigt sunkig. Ätit på tok för många äpplen och glass för magens bästa och druckit lite för mycket saft.
En sak jag fått mycket tid med i helgen är skolarbete. Kemi och fysik. Det roliga är att jag tror ta mig fan att kemin börjar gå rätt så bra just nu... iallafall när jag läst igenom mina böcker ett antal gånger. Det är verkligen en sådan härlig känsla när man slår upp skolböckerna och inser att "fasen jag förstår det här". Känner mig som en smart professor. Ska faktiskt bli kul att gå till skolan imorgon. Har redan fått ett par vänner där.

Förresten, vilket väder det var idag asså. Shit. Jag tänkte i förmiddags att jag skulle ta mig ut en sväng och gå och handla. Tji fick jag då himmlen öppnade sig från ingenstans och det började ösregna. Niagarafallet typ. Längesedan det regnade SÅ mycket.
Tog ett avbrott från studierna i eftermiddags och såg the hungergames med mamma och hennes kille. Riktigt sevärd. Bättre än jag trott faktiskt. Och jag lyckades hålla mig och sitta kvar och se nästan hela filmen(annars klarar jag inte av att sitta stilla längre än en halvtimme då jag ser på film, hehe).

Då var denna vecka slut och jag säger godnatt till er alla!

Av Sofie - 23 augusti 2012 07:46

Det har blivit dåligt med uppdatering för mig. Plugget har satt igång igen på allvar och jag har insett att för att klara av det nu måste jag verkligen satsa allt jag har. Fast samtidigt får jag inte pressa mig själv allt för mycket så jag faller så djupt som jag gjorde förra hösten för jag kommer ihåg hur sjuhelsike dåligt jag mådde då och hur trött och utsliten jag var varje kväll. Jag kom hem om kvällarna gråtandes för att jag var så trött och matt.

Försöker annars leta nya jobb just nu och ska faktiskt provjobba redan nu ikväll på ett ställe.

Annars sitter jag bara och längtar efter att denna höst bara ska vara över så snart som möjligt så det kan bli 2013 snart för jösses vad jag har planer inför det året. Då blir det massa saker som kommer hända. Och ni vet när man bara går och väntar på någonting och tiden tycks gå så himla långsamt.
Egentligen hade jag tänkt dra ut på stora äventyr redan nu i oktober men förra veckan krossades mitt hjärta totalt och jag fick ändra om på mina framtidsplaner....Får helt enkelt vänta ännu längre och ta mig igenom den här trista och tråkiga hösten först innan alla roligheter kommer.

På tal om trist. Vädret asså. Suck. Hörde på nyheterna igår att det hade varit en riktig regn-sommar i år jämfört med förra året så det är inte mycket färg jag har fått inte. Känner mig som en blek mumie.

Ska fortsätta skriva på min labbrapport nu. Chiao.


 

Av Sofie - 18 augusti 2012 08:03

Igår var det min sista arbetsdag på Albano. Jobbigt. Känner mig ganska tom just nu. Insåg i förrgår när jag låg i sängen hur mycket jag faktiskt kommer sakna stället. Jag har lärt mig så fruktansvärt mycket och fått varit med om saker som jag annars inte hade fått chansen till. Har hittat nya vänner och fått lite mer motivation i livet. Ett svart litet tomrum i mitt hjärta började sagta men säkert fyllas upp igen. Jag är tacksam över att jag fick chansen att jobba där, glad över att de tycks ha uppskattat mitt jobb jag gjorde där och att de är nöjda med mig.
Hade hoppats på fortsatt anställning men det var tyvärr redan fullt upp i höst. Däremot ska de ringa in mig som extra om någon av de ordinarie blir sjuka eller lediga.

Firade min sista dag igår med att baka chokladbollar till hela bygget. Ett mysigt slut på veckan.

Ska aldrig glömma denna sommar. Underbart är bara förordet.

   

Av Sofie - 11 augusti 2012 17:08

Matvanor jag hade som liten;
- Jag kunde ha sylt i/på nästan vad som helst, allt ifrån mackor/yoghurt till korv/köttbullar
- När jag skulle "dricka" oboy hade jag alltid i lite mjölk på botten och supermycket oboypulver och åt det som en röra
- Den enda fisken som var okej att äta var fiskpinnar
- Favoriträtten var pannkaka
- Jag brukade alltid skära bort kanterna på mina rostmackor eftersom jag tyckte de var "äckliga"
- Älskade brända saker. Ju mer brända desto bättre. Pannkakorna skulle gärna vara brunaktiga och köttbullarna kolsvarta.
- Mat med för mycket grönsaker i var farligt!
- När jag åt ballerinakakor delade jag upp "locket" och själva chokladdelen och åt var och en för sig.
- När jag åt chicken bits på Mcdonalds åt jag alltid upp kyckligen först och sparade det friterade "skalet" sist.
- Drack mycket mjölk



Matvanor jag har nu;
- Älskar att göra olika grönsaksblandningar. Urgott!
- När jag ska äta glass hemma brukar jag mickra glassen i mikron några sekunder så den blir alldeles mjuk och rinnig
- Har blivit fruktansvärt förälskad i varm saft
- Brukar värma min frukt innan jag äter den . Varm frukt smakar super
- Dricker te/kaffe dagligen
- Äter alltid mitt kvällssnack framför datorn/tv:n
- Äter oftast frukost framför datorn/tv:n
- Har nästan alltid sås till min mat då det blir godare så
- Äter gärna vegetariskt så ofta jag kan
- Är öppen för att prova nya och udda grejer. Ju konstigare desto roligare








Av Sofie - 8 augusti 2012 16:29

Onsdag nu då. Halva veckan har gått och det har inte hänt så speciellt mycket.


Fast från och med nästa vecka blir det ändring på detta. Nästa vecka börjar nämligen plugget igen. Ska försöka läsa upp lite kurser på komvux. Skulle egentligen läst dem på basåret i våras men fick avbryta studierna eftersom jag blev inlagd på mando. Det är störande och lite irriterande men helt ärligt så hade jag inte kunnat fortsatt med studierna ändå i det skicket jag var i då.


Kemi B och Fysik A ska jag läsa. Inte direkt favoritämnena, svåra som tusan men jag ska försöka mitt bästa. Men jag måste erkänna; lite rätt är jag ändå. Rädd för att åter igen hamna ner i den där svackan, bli sådär deppad och sluta äta som jag gjorde i höstas då skolan blev för tuff. Då kraven blev för många och pressen blev för stor. Det har alltid varit mitt sätt att handskas med problem tyvärr. Att ta ut allting på maten. Sjukt dumt och dåligt sätt. Det finns bättre sätt att handskas med sin ångest på, jag visste det bara inte då.


Har även några stora beslut jag måste ta den kommande tiden.  Extremt stora beslut och de skrämmer mig lite. Jag har ungefär en vecka på mig sedan måste jag bestämma mig för en speciell sak. Och har jag väl bestämt mig kommer mitt liv inte bli sig likt i framtiden. Hoppas hoppas hoppas bara att det valet jag gör är det rätta. Och jag hoppas att alla mina nära och kära kommer stötta mig i detta val.
Lite planer för veckan är iallafall:

  • Fika på stan (glass glass glass)
  • Jobba järnet på veterinärkliniken
  • Förbereda mig inför plugget genom att läsa massa kemi
  • Fixa ett nytt pass då mitt gamla gick ut 2011 och jag ser ut som en nerdrogad häxa på det
  • Kanske ev. färga håret


     


Av Sofie - 2 augusti 2012 07:55

Hello hello. Dagarna bara rusar förbi nu för tiden.
Är fortfarande kvar på jobbet och jag börjar känna mig mer och mer bekväm där. Jag gillar det grymt mycket, även om jag inte får göra särskilt mycket komplicerade saker så är det kul ändå.
Underbara kollegor som får en att dra på smilebanden flera gånger om dagen och det känns så otroligt bra att för en gångs skull lära känna lite friska människor. Jag menar nu inte att alla "sjuka" är dåliga och dumma människor, absolut inte. Men de senaste åren har de flesta nya människorna jag träffat varit andra som också varit sjuka, vi har träffats på sjukhus och för att vi har haft samma problem/sjukdom. Jag vill även skaffa mig friska och sunda vänner.

Det var en helt superhärlig dag igår och jag fick göra massa roliga saker, bl.a få vara med när små kattungar föddes.

Igår fick jag även reda på en sak som kommer förändra mitt liv för all framtid. En stor sak. En dröm jag haft sedan jag var liten som kommer gå i uppfyllelse. Berättar mer en annan gång, ni som ännu inte vet något får fortsätta vara nyfikna.

Idag är jag ledig och jag ska ha en slappdag. Ta det lugnt. Inte ge mig ut någonstans, inte träffa någon. Ska vara hemma och plugga på om hundsjukdomar så jag kan komma och glänsa med mina kunskaper imorgon(haha!)och baka chokladbollar.

 

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards