Alla inlägg under mars 2016

Av Sofie - 23 mars 2016 00:33

Nu ikväll har smilegroparna varit framme både en och flera gånger.  Jag har nämligen tränat gymnastik. Dagen har ju typ sugit annars men just kvällen var helt awsome. Jag ligger ju mellan två jobb just nu. Slutade på vikarieförmedlingen för någon månad sedan ungefär och börjar jobba på djurakuten den 4 april. Så dagarna är inte direkt superfulla med saker om man säger så   .
Har hängt med Jonas idag då han skulle fara runt i stan på olika ärenden. Jag hade själv dötrist här hemma imorse och spontanfrågade om jag kunde hänka på. Vi tog en lååång promenad igenom stan som kändes som flera timmar. Besökte en hel del intressanta affärer och fick lite smått och gott inhandlat.

Sen 19.30 var det dags för gymnastiklektionen. Två av våra ordinarie lärare var borta så vi hade två vikarier. En utav dom var underbara Malin Johansson som jag följdt på instagram under en längre period. Hon tränar medel och avancerade grupperna i gymnastik tror jag och jag går ju nybörjagruppen så har aldrig förr fått träna med henne. Blev så sjukt jäkla paff när jag såg henne, som att se en kändis eller något. Haha. Och jävlar vad hon körde på med oss, riktigt jäkla hård pass. Var typ stendöd bara efter uppvärmningen och musklerna i mina ben riktigt skakade resten utav lektionen.

Vi övade massa på framåtvolter och flickisar, dvs bakåtvolter. Så mycket upp&ner samt snurrande. But I just love it. Skulle vilja öva gymnastik varje dag alla timmar om dagen för att det är så kul. Men just nu är min kropp så trött så jag kanske ska vila iallafall en halv dag. Eller en dag. Får se.

 





KISSES   

Av Sofie - 18 mars 2016 00:41

Har så så så låg energi at the moment. Vet inte riktigt vad det beror på och det irriterar mig något fruktansvärt.
Försöker sova och äta så bra det bara går men ändå är energin riktigt jäkla låg. Har redan bokat in mig på läkarbesök och provtagning nästa vecka. Kan bara inte känna mig såhär när jag börjar jobba sen. 
Läser runt på nätet och typ nojjar sönder mig för alla möjliga sjukdomar. Högst upp på min lista just nu står ;problem med sköldskörteln. Att jag alltså skulle ha underproduktion av sköldkörtelhormon. Enligt mig är det många kriterier som stämmer in. 

  • Extrem trötthet
  • Frusenhet. Har sedan några månader tillbaks börjat frysa mer än vanligt
  • Viktuppgång (ja, inbillar mig att jag gått upp i vikt)
  • Nedstämdhet/depression. Är för närvarande rätt deppad.
  • Torr hud


Well well. Behöver inte vara detta men jag nojjar ändå lite smått. Har även både hört och läst att folk som har/haft ätstörningar har lätt för att senare i livet få problem med sköldkörteln. Dessutom är det som kvinna vanligare att få brist på sköldkörtelhormon än överproduktion utav det. 
Har iallafall en stark olustkänsla om att någonting är fel i min kropp. Som vanligt, haha. 


Sov 3 timmar igårnatt tror jag. Trots att min kropp och huvud är så trött kan jag inte sova.  Eller det tar lång tid att somna in rättare sagt. Sen upp och jobba 06.30 Jag är DÖD nu bildligt talat. Så ska strax försöka lägga mig och sova. Imorgon (fredag) blir det träning tillsammans med Jonas. Sen på lördag ska ju han och jag till Nyköping för att hänga med teatergruppen lite. 



TAKE CARE
  

Av Sofie - 7 mars 2016 23:09

Tjenahejsan!
Mina veckor går rätt snabbt. Så pass snabbt att jag inte känner att jag hinner posta eller skriva något här. Det är konstigt för just nu gör jag inte speciellt mycket på dagarna. Pluggar litegrann och jobbar ibland men annars hänger jag mest runt. Springer på castings och tränar en hel del, men inte fan hinner jag sätta mig ner och blogga. Har även stopp i tankeverksamheter för tillfället. Kommer inte på ett skit att skriva om. Ville ju göra så mycket saker för några månder sedan. Hade så grymt mkt planer. Vad hände med alla dom. Allt bara värkar ha försvunnit hux flux. Så sjukt jäkla tråkigt.

Har dock skaffat jobb , som jag börjar på om 2 veckor. Jobb på en veterinärklinik som assistent och jag är verkligen så sjukt glad och tacksam över det jobbet. Börjar heltide den 23 mars. Är förväntansfull samtidigt som jag är väldigt rädd och nervös. Närvös inför jobbet då jag inte jobbat med djursjukvård på typ två år och rädd för att jag inte ska orka. Har liksom inte jobbat heltid sen... aldrig? Är så sjukt rädd för att jobbet ska bli för mycket för mig. För att jag helt enkelt inte kommer orka, att energin inte kommer räcka till. Jobb 5 dagar i veckan och teater 2 dagar i veckan. Kommer ju aldrig ha någon dag ledigt. Någon dag att sova ut och slappna av på. Så ja, jävligt oroad. Vill inte gå in i väggen och bli helt apatisk av mitt fullspäckade schema.

Imorgon ska jag hänga med min granne Petra till veterinären med hennes katt. Just den veterinärkliniken där jag ska börja jobba. Ironin på högsta nivå där asså. Lär stöta på och hälsa på några framtida kollegor ,haha. Sen har jag casting för ett skolprojekt , lite plugg därefter och sen gymnastikträning på kvällen. Hoppas på att få lära mig iallafall ett nytt tricks då.

HUGS
  


Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards