Alla inlägg under oktober 2014

Av Sofie - 13 oktober 2014 13:09

Så är man hemkommen efter en mysig helg på spa:t. För att vara helt ärlig så var det inte det bästa stället direkt. Spa:t var väl det "enda" som var bra men resten var rätt skit. Vi måste seriöst fått det sämsta hotellrummet på hela stället. Inget varmvatten i kranarna samt att duschslangen var trasig så när jag skulle tvätta håret på kvällen slutade det med att hela badrummet blev nerstänkt. Haha. MEN som Jonas sa "det spelar ingen roll hur bra det är sålänge sällskapet är bra"


På onsdag börjar jag plugga fysik på Jensen vuxenutbildning . 3e gången gillt nu då. Och jag vill verkligen fixa kursen. Är ganska orolig faktiskt. Minns alla tidigare gånger då jag försökt gå kursen. Mina prestationskrav har triggat igång mina ätstörningar enormt och jag har svultit mig själv varje gång. Så pass illa att jag hamnat på sjukhus. Jag är SKITRÄDD. Finns ingen jag kan prata om detta med heller. Ingen förstår. Inte mamma, inte mina syskon, inte jonas, ingen. 


Ska dock försöka ta det lugnt och vila idag och imorgon. Hämta krafter tänka bra tankar. 
Ska till Jonas ikväll eftersom det är teater nu på måndagskvällarna (standard). Vi har fått reda på vilka roller vi ska få spela i pjäsen som ska ha premiär nästa höst. Jag ska spela tanke/samvete åt huvudrollen samt polis. Hehe. Blir alltid så glad av att komma dit och träffa alla härliga människor. Trivs där helt enkelt. Det får mig att bara rensa alla tankar och slappna av. 

  

Av Sofie - 10 oktober 2014 19:29

Imorgon ska jag och min älskade prins iväg på spa-weekend till Saltsjöbadens hotell & spa. En del av min födelsedagspresent kan man säga. Sitter för närvarande och väntar på honom just nu och längtar ihjäl mig. 
Förutom det fick jag lite pengar samt någon parfym och saker ifrån Body Shop i present. Men helgen med Jonas kommer ju helt klart bli det bästa av allt!! Första gången vi åker iväg sådär för oss själva. Vi får en helg utan familj som stör. Tror det kommer bli super.

Skriver om spa:t på söndag när vi kommit hem.

 


  

Av Sofie - 10 oktober 2014 00:09

Istället för jobb/plugg har veckan  gått lite i skådespelar-tecknet. Igår, onsdag, var jag med på en informationsfilm där jag skulle vara med på en disco-scen. Jag tror bannemig inte jag haft så kul på länge. Hängde med två helt otroliga brudar och fick massa nya vänner. Jag mår så himla bra då jag får leka av mig och skådespela. Blir så lycklig i själen på något sätt. Jag bryr mig inte ett jota om att det är dåligt betalt och att det är en sån svår bransch att slå igenom inom bla bla bla , utan kör på iallafall. En dag VET jag att det är min tur att få en stor skådespelarroll. Någon dag är det mig regissörerna och producenterna kommer att upptäcka. 

För att öka sina chanser att få jobb är det bra om man har showreel, ett så kallat cv där man visar upp lite olika klipp man varit med i och på så sätt kan arbetsgivarna se vad man kan göra. Se en "i action" liksom. Man får visa vad man går för. Jag har dock inget showreel då jag inte har några egentligen klipp på mig själv. Har varit med i olika serier och filmer men har inget klipp som riktigt visar vad jag kan.

Har fått kontakt med en regissör via facebook som sa att han skulle hjälpa mig att ordna en showreel och filma lite olika klipp på mig. Sagt och gjort tog jag tåg och buss dit idag tillsammans med en kompis. Har haft SÅ kul denna eftermiddag. Fick verkligen spela ut och leva mig in i mina roller/scener. Så nu väntar jag med spänning för att få se resultatet. 

Fyllde förresten 23 i onsdags också. Tänkte skriva ett par rader då men jag antar att jag somnade rätt tidigt den dagen. Känns knappt att fylla år längre. Inte som när man vad barn och verkligen låg och längtade och väntade på sin födelsedag. Fick dock en superfin present jag berättar mer om imorgon. 


 

  

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards