Alla inlägg under juni 2010

Av Sofie - 25 juni 2010 06:46

Tjoosan!

Nu idag äré midsummer och jag ska tillsammans med familjen upp till morfar i Dalarna. Det ska bli kul, det firas alltid midsommar rejält där uppe och alla är så seriösa på något sätt, annorlunda ifrån Stockholm. Det dåliga är bara att det typ alltid regnar där, eller ja det har iallafall gjort det de senaste 5-6 åren vi varit där så.

Känns skönt att få åka med och vara normal för en gångs skull. Så himla glad att jag följer med dem och inte sitter kvar på mando en dag som denna. Tycker ärligt talat sjuukt synd om de stackarna som måste vara där idag. Man borde inte få ligga inne en högtid som denna, borde vara lag på det, att alla ska få komma hem och fira midsommar med sina familjer/vänner.


Är allmänt trött på att vara under mandos behandling, på att inte få känna mig normal. På att använda den jävla mandometern , på att alltid äta exakt lika mycket. Jag menar, vissa dagar är man ju mer hungrig, andra mindre.. Är inte det normala att man äter olika mkt olika dagar? Man är inte lika hungrig varje dag, men det verkar inte de på mando eller någon annan fatta..Ibland är jag inte alls särskilt hungrig och då tar det emot extremt att äta upp allt det man ska, blir förfan supermätt och magen spränger. Illa.

Tror jag somnade i tårar inatt för att allt känns så konstigt. Vill bara få känna mig som en normal 18-åring tack.





 

Små grodorna m.m ikväll dååe.



Är uppe i Dalarna from fredag(idag) till förhoppningsvis tisdag. Hoppas allt kommer gå bra nu. Ni får hålla tummar och tår för mig.



Av Sofie - 21 juni 2010 08:53


 


Nu idag är det sista dagen hos farmor och om lite mindre än 1 timme ska jag sätta mig på tåget tillbaka till mando. Känns pissigt rent ut sagt, skulle så himla gärna vilja stanna kvar här för jag har haft det SÅ bra. Liten resumé ifrån helgen som varit nu då:


Fredags: Jag kom runt 6 på kvällen och började med att åka och handla mat tillsammans med farmor. Efter det åkte vi hem och käkade kött, klyftpotatis och brunsås, farmors specialare. Därefter fortsatte kvällen framför tv:n med film och mys. Så rann den dagen förbi.


Lördagen: Vaknade, gick upp och åt frukost. Tyvärr var det spöregn största delen av dagen så vi åkte aldrig och spelade minigolf som vi hade bestämt oss för från början.Åkte in till stan och käka sushi på stans bästa sushiresturang. Enda nackdelen var att vi fick vänta typ 1 timme på vår mat   . Efterråt åkte vi till min faster och hälsade på, kikade in på hennes hunddagis och stannade där ett tag för att gosa/leka med hundarna.

På eftermiddagen sprack molnen upp och det kom lite sol. Skyndade mig snabbt som attan att gå ut och sola lite, sedan tittade jag och farmor på brölloppet en stund fast jag tyckte det var alldeles meningslöst haha. På kvällen hade vi köpt hem vårrullar som vi åt och efter det blev det åter igen soffan och tv:n.


Söndagen: Sov lite längre idag, sköönt! Innan lunch kom mina kusiner och hälsade på så jag fick agera lite barnvakt där. Efter lunchen som bestog av vofflor åkte vi ner till min faster igen och jag blev klippt. Satt ute och solade igen eftersom vädret var mycket bättre denna dag och gosade med alla djuren. På eftermiddagen åkte jag och farmor in till köpcentret och kollade lite i affärer och som avslutning på det hela käkade vi wook-buffé.

På kvällen tog vi en skön liten kvällspromenad och sedan tittade vi på film.


Sedär, det var mina dagar i Värmland. Attans vad snabbt det har gått  

Av Sofie - 19 juni 2010 22:57

Hola amigoos

Guess where I am now? Jag är i  Värmland hos farmor på permisson. Har varit här sedan igårkväll och har det bättre än någonsin. Har visserligen inte gjort så mycket här men ändå, får vara ifrån mando och det är det som är poängen. Allt är bättre än det stället.


Börjar nu redan räkna ner dagarna innför hemresan. Hemsk tanke. Önskar jag kunde fått varit här flera veckor. Känns som om dagarna gåt så mycket snabbare när jag är här än om jag vore på mando. Där går allting långsamt.


Det är iallafall nya planer f.o.m nästa vecka. Nästa vecka ska jag inte behöva BO på mando längre utan kommer bara dit som dagpatient och SOVER hemma. Bra det, annars skulle jag blivigt alldeles störd i huvudet. Och på onsdag åker hela kliniken (eller de som vill iallafall) till grönan, wooho. Gonna be fun fun fun.   


Hörs på måndag när jag är hemma igen. Då berättar jag om min helg som varit.


PUSS




Av Sofie - 17 juni 2010 15:46

Tjolahopp, behöver inte åka rullstol längre  . Känns såklart toppen men det är också nu de alldra jobbigaste tankarna når min hjärna. Det är nu jag börjar känna fysiskt hur jag faktiskt växer och blir större. Känner mer och mer hur varje extra kg lägger sig på toppen av min kropp.

Känns bajs, men jag ska ändå försöka kämpa emot de tankarna.



Av Sofie - 10 juni 2010 09:01

Min rullstol är fortfarande kvar, och det känns jobbigt. Har inte lyckats gå upp så mycket i vikt som jag beöver och det gör mig både arg, ledsen OCH besviken. Frustrerad över att jag hela tiden ligger PÅ GRÄNSEN men aldrig lyckas komma över den. Men jag håller tummarna för att jag ska klara det tills nästa vecka, att jag ska vara ur den då.


Torsdag idag, vad händer dårå?

Troligtvis kommer en kompis komma förbi ikväll och så ska vi gå ut och käka. Längtar tills hon kommer, det är kul att få besök lite då och då.


Imorgon ska jag till min klass student, längar som en galning dit!


pussiluss


Av Sofie - 6 juni 2010 21:13

Har vart hemma hela underbara helgen and I LOVED IT! Så himla skönt att få vara hemma och sova i sin egna säng. Njöt verkligen varje sekund av att vara hemma.

Har spenderat största delen av helgen med att sola och gosa med kissen ute i det fina vädret.


Nu känns det lite tungt att behöva vara tillbaka på mando, känner mig lite ledsen faktiskt. Nästan så att jag vill gråta en liten skvätt, men det FÅR JAG INTE GÖRA. Måste hålla mig i skinnet och hålla humöret uppe, snart kanske jag kan få komma hem igen. Mycket snart hoppas jag. VILL vara hemma mer, för nu har jag ju faktiskt bevisat att jag kan vara hemma och att det fungerar bra att vara hemma. För det har det ju gjort, har funkat tiptop . Blir jätteledsen om jag måste vara här hela nästa vecka. Behöver komma hem lite då och då för att orka med allt det här. Annars går jag under.


Det är jobbigt att det är sommar och fint väder nu. Det gör mig ännu mer ledsen att vara här.   


hörs!

/Sofie

Av Sofie - 4 juni 2010 14:15

Nu är det bestämt att jag ska få åka hem över helgen en stund  . Gaalet skönt verkligen. Åker ikväll efter mellanmålet och kommer (om allting funkar bra) tillbaks på söndag kväll vilket innebär två dagar hemma. Ska vara hemma hos pappa och bara lata mig. Ligga ute och sola på hans tomt samtidigt som vi ska ha kissen hos honom under helgen så jag ska passa på att gosa med henne. 


Ska även få gå på min kompis studentmottagning ikväll. Det ska bli kul men jag är samtidigt lite nervös innför det. Att visa sig ute bland massa folk nu när man gått upp i vikt och allt, hur ska de reagera? Och att dessutom äta med mandometern där borta, kommer alla reagera konstigt på den, kommer jag få massa frågor?

Det ska nog funka hur som helst, jag SKA få det att funka.


Nu har jag bara ca 3 timmar kvar på mando, skönt. Det blir så himla långtråkigt här ibland och det känns som om jag har gjort allting man kan göra här borta. Har sett allting som går att se på TV, vart inne på datorn i timmar, läst, spelat spel, gjort rubbet. Är så trött på att vara här mer. Så jävla trött. Jag hoppas att om det funkar bra hemma i helgen att jag kan få vara hemma lite mer och kanske sova hemma någon dag mitt i veckan också. Det borde man ju kunna disskutera om. Känns som om jag flyttat in här, har nästan bott här i 7 jävla veckor. Vill verkligen inte länge till. Bajsar på det här stället verkligen   .



Värdet är iallafall underbart nu och jag har faktiskt fått tillåtelse att vara ute och sola lite om dagarna. Så ALLT är inte skit iallafall. Även fast jag inte får komma ut när jag vill.


 


Rullstolen is still with me, men min beh. säger att om jag sköter mig kan jag få slíppa den nästa vecka. Men då får jag INTE gå ner ett minsta gram över helgen. Ska göra mitt bästa för att gå upp lite istället.



PUSSILUSS

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards