Alla inlägg under januari 2015

Av Sofie - 28 januari 2015 23:46

Idag har jag jobbat, a.k.a juice:at som jag säger.
Jobbar ju just nu med juicemärket Loviseberg Råsaft där jag står och delat ut smakprover i olika affärer.

Idag var jag på coop forum i T-centralen och jävlar vad folk det var asså. Och jävlar vad jag fick sålt. Hade flera hundra flaskor till en början och i slutet var det ett 50tal kvar bara. Det gick åt som smör i solskenet verkligen. Inte för att jag är jordens bästa försäljare men jag måste ändå säga att jag lyckas hyffsat bra de gångerna jag jobbar. Kanske mitt oskyldiga och snälla utseende? Hah!

Träffade tre kändisar från diverse olika tv:program och kändisnörd jag är kunde jag bara inte låta bli att prata en stund med dem.

Är trött så ögonen går i kors nu men ska ändå sätta mig och se ett avsnitt av älskade ER (Cityakuten) snart. Imorgon börjar min streetdance-kurs så jag måste vara på topp!

Puss

 


  

Av Sofie - 20 januari 2015 22:30

Jag känner en enorm saknad just nu. Saknad efter min älskade prins.
Halvligger här i soffan och ser på en film på datorn. Känner mig så oerhört ensam. Ensam, liten och ynklig utan hans närhet. Utan att ha någon att kunna få lägga armarna runt. Jag älskar verkligen min prins. Så himla mycket. Trodde inte jag kunde fastna så för en kille men vad ska jag säga, I´m hooked. I´m hooked on a feeling, I´m high on believing...  

Vi umgås i princip jämt(förutom när hans plugg kommer ivägen), sover sida vid sida och gör det mesta ihop så så fort vi är ifrån varandra känns det bara fel och konstigt. Minuten efter att han har gått ut från min ytterdörr saknar jag honom. Han är den jag helst vill krama när jag känner mig ledsen. Den jag vill krama om jag får ångest samt den jag vill krama om när jag är glad. I min drömvärd skulle vi umgås varje dag men vi båda vet att det inte kommer att fungera i längden. Inte nu iallafall. Det får vi ta i framtiden när vi väl flyttar ihop(hehhe).

Nejmen det är väl sunt att få vara ifrån varandra lite så man hinner börja sakna den andra. För min skulle skulle det räcka med några timmar ifrån honom för att jag ska få en sån där extrem längtan men han behöver nog lite mer tid på sig. Dessutom som sagt har han mycket med sitt plugg och vem är jag som ska komma och förstöra för honom där? Är han jämt med mig kommer han inte kunna fokusera på sina studier som jag vet är viktiga för honom.

Slutsats: Saknar min älskade Jonas.

 

  

Av Sofie - 19 januari 2015 09:39

Sitter i soffan med huvudvärken ifrån helvetet. Har känt mig sådär lite halvsjuk sedan i torsdags. När jag gick hem ifrån arbetspasset i torsdags kväll gjorde hela kroppen ont + att huvudet dunkade. Såg nästan dubbelt och mådde riktigt illa. Varför blir jag, som knappt jobbar någonting , sjuk. Det finns liksom ingen mening för mig att ligga hemma och vila mig när det ändå är det enda jag gör.

Var och gymmade lite i fredags trots torsdagens feber och det fick jag sota för ordentligt nu denna helg. Har knappt orkat någonting alls. Mest legat som en klubbad säl i soffan och varit ett extremt tråkigt sällskap till stackars Jonas som säkert hade velat göra någonting annant.

Får allting lite smått ångest då jag blir febersjuk. Känner att det är så mycket saker jag BORDE göra , inte ligga här och lata mig. Jag borde egentligen vara ute och flänga varje dag, leta efter jobb som en galning(då mitt nuvarande knappt är ngt jobb, jobbar jättesällan). Sämst ever.

Vill även bege mig till gymmet och SPRINGA men gör jag det lär väl febern och huvudvärken+ halsontet stanna ännu längre.

Ska inta dagens andra kopp te nu plus glass för min hals. Det är trots allt okej när man är sjuk.

  

Av Sofie - 13 januari 2015 22:26

Spenderat halva helgen med min fina prins(som dock hade två tentor att plugga för så det blev inte så mycket till att umgås men det räcker att ha honom i min närvaro).

Jag hjälpte även en författarkompis att spela in en filmtrailer för hennes nyaste bok. Boken utspelar sig både i medeltiden och i framtiden och min uppgift blev att spela en tjej ifrån medeltiden, år 1282 närmare bestämt. Fick massa helt adoreble outfits på mig och fick skådespela lite. Jobbet gav inga pengar men det kändes ändå bra för jag fick hjälpa en god vän.

Tänkte visa er två bilder ifrån helgens inspelning

   

Inte varje gång man får vara med om något sånt   . Första gången jag ska föreställa någon från medeltiden.

Igår drog även teatern i Södertälje igång med dunder och brak. Vi håller för närvarande på med att sätta upp pjäsen "Kampen" som vår regissör skrivit själv och jag spelar två olika karaktärer där. Premiären är i slutet av september och jag är redan nervös.. UUUhhs. Ska dessutom sjunga en sång i sluten är det bestämt. Ska göra en cover av Martina Mcbride:s låt Concrete Angel.

  

Av Sofie - 8 januari 2015 22:31

Planen för idag var egentligen att fotas för en fotograf. Lärde känna henne genom gemensamma vänner på facebook och efter en träff för sisådär några månader sedan bestämde vi att jag skulle få komma till henne och ta lilte professionella bilder på mig själv. I mitt arbete som skådespelerska är det oerhört viktigt att ha bra bilder som kan representera en. Jag höll på att bli nekad ett arbete tidigare i vintras pga jag hade en "dålig" bild på mig själv. Dessutom måste bilderna uppdateras lite titt som tätt då man förändras i utseende med tiden.

Hon fick dock förhinder. Och min besvikelse blev rejält stor. Hatar när planer ställs in. Oavsett anledning. Är verkligen SÅ dålig på att handera sådant. Blir som en sju-åring, lägger mig ner och gråter sönder. Inte riktigt men nästan. 

Bestämde mig för att dra till gymmet och träna istället. Har gymkort sedan en tid tillbaks på 24/7 , var tvungen att ta det billigaste som fanns då jag knappt har pengar alls. Det funkar för mig just nu. Som sagt hade jag tänkt ta ett långt springpass samt göra lite mag och ben-övningar. Det gick SKIT. Hann knappt börja springa förns jag kände en ilande smärta i ena låret. Det gjorde så fruktansvärt ont och trots att jag verkligen försökte springa vidare gick det inte. Var tvungen att hoppa av. Har haft ont i just det låret under flera veckors tid nu och det hade precis börjar bli bättre när det nu istället blev värre igen. Seriöst??!

Har även seriöst stora problem med min rygg. På vänster sida, nästan nere vid svanskotan gör det så OERHÖRT ont. Dygnet runt. Enligt Jonas sitter mina ryggkotor helt galet och att det skulle förklara mina smärtor. Det plus att min rygg är sne redan från början. Tror jag måste bege mig till en kiropraktor eller något i den stilen. Någon som kan få trycka och knäcka mina kotor. 

Lé fotografering är ändrad till imorgon (preliminärt) så vi får hoppas fotografen inte får förhinder imorgon också.

  


Av Sofie - 6 januari 2015 22:28

Nytt år, nya möjligheter..... eller någonting. 


Jag vill gärna tro att det nya året ska bli sådär speciellt bra, något alldeles extra men helt ärligt så lär det väl se ganska likadant ut som detta år. 

"Firade" nyår hemma med en halvsjuk och trött Jonas vid min sida. Jag var själv sådär halvsjuk med huvudvärk, lite feber och muskelvärk. Ingen utgång eller fest, men samtidigt så var det inte helt fel heller att ligga hemma framför soffan med min älskade prins. Breaking bad , goda mackor och loka crush blev vår nyårskväll. Trötta som två pensionärer gick vi och la oss ganska direkt efter tolvslaget. Försökte hålla oss uppe med en dålig B-film men båda slocknade i soffan strax efter 00.30. 

Det har ännu inte startat någon "vardag" för mig. Jag har fått extrajobb som demopersonal för färskpressad juice. Företaget heter Loviseberg råsaft och jag ska helt enkelt åka runt till butiker och visa upp smakprover för deras juicer. Inte så värst svårt direkt. Kanske inte jordens roligaste jobb heller men det ger mig pengar. Har redan jobbat 3 pass och nästa vecka börjar jag igen. Hur många pass man har per vecka är väldigt olika men i snitt kanske 3pass/vecka. Så, ja det blir väl som ett extrajobb-halvtidsjobb kan man säga. 

Mina första dagar sedan nyår har spenderats med Jonas och hans familj. Vi har inte gjort något särskilt. En sak jag fortfarande inte har lärt mig att förstå är ;hur kan tiden gå så himla fort när man umgås med någon man verkligen tycker om? Vi har umgåtts konstant i liksom 6 dagar och det har gått så himla fort. Vi har varit lite lata och inte gjort så mkt heller. Vi har mest gosat och kramats samt kollat lite serier. I början när vi träffades skådespeleade vi mycket och spelade in sketcher tillsammans. Det ska vi förhoppningsvis börja med igen men problemet är att vi behöver en bra kamera man kan spela in med. Och då varken jag eller Jonas har kamera eller pengar så är det knepigt. Men det lär ordna sig framöver.  

Jag behöver också nya, fina, BRA bilder på mig själv. Både ansiktsbilder, profilbilder samt helkroppsbilder. Mycket i jobbsyfte men även för att bara ha. Behöver få känna mig lite fin och uppskattad. Behöver få känna och inse att JAG ÄR INTE FUL. 

Åter igen pengarproblemet. Känns verkligen som man behöver pengar för allt. Det finns tusentals saker man kan göra men allt jag kommer på kostar pengar. Ska man in till stan, varesig det är för att fika, shoppa, gå på bio, cosmonova , tom titts osv... kostar det pengar. AARGGGHHH.. Typiskt. 

  

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards