Alla inlägg under september 2011

Av Sofie - 29 september 2011 08:46

Det är ganska deppigt nu till och från. Ganska less på det mesta. Behöver någon slags motivation men kan inte hitta den någonstans. Behöver någonting som kan dra mig upp till ytan igen.

Återkommer då det blivit ljusare tider och då jag mår bättre.


  

Av Sofie - 25 september 2011 16:14

Jag har haft så fullt upp den senaste tiden. Varit så trött och stressad. Fan jävla skola har det liksom känts ibland. Jag har åkt iväg på morgonen och inte kommit hem förns sent på kvällen. Spenderat mer tid med mina lärare än med familjen.

Samtidigt så visste jag ju att det skulle bli så. Att jag skulle behöva få lägga ner mycket tid på skolan och pluggandet. Men det finns gränser.
Det jobbigaste är matten. Jag har och kommer alltid ha svårt för just matte. Så matten tar upp lika mycket tid som 3 kurser skulle göra för mig.


Jobb har jag dessutom fått. Helgjobb som djurvårdare på Karolinska Institutet med försöksdjuren. Passar mig som handen i handsken verkligen. Det är ju djur jag vill jobba med. Så varje lördag och söndag jobbar jag. Lite pengar i kassan är ju bra.



Men den här veckan har inte vart den bästa direkt. I onsdags hände det som inte fick hända. Sjukhusbesöket som inte alls slutade som förväntat. Mådde riktigt dåligt under dagen och kände en smärta i ena armen. Armen domnade och gjorde ont. Kände strålningar i armen. På kvällen åkte jag till sjukhuset där det kom fram att mitt kaliumvärde var dåligt igen. Väldigt dåligt. Därför fick jag spendera natten på deras hjärtklinik med dropp och en maskin som övervakade mitt hjärta.
Det som var mest frustrerande var att jag inte kan förstå varför det blev som det blev. Jag kan inte komma på någonting jag gjort fel. Det fick mig att minnas tillbaka till sist då jag var inlagd på den avdelningen. Fast då i mycket värre skick än i onsdags...

http://soffiproppen.bloggagratis.se/2010/04/



Mår bättre nu iallafall. Spenderade gårdagen med min finaste Angelica.
Helt sjukt hur jag kunnat hitta en sådan fin människa och vän. Hon är så viktig för mig. Vi kan ta ett exempel;
Alla blommor behöver vatten. Utan vatten så kan de inte leva . Utan vatten vissnar de och dör. Angelica är mitt vatten!


 


Without you I would be dead

Av Sofie - 10 september 2011 16:12

Nä fy för skolan just nu. Speciellt matten. It´s killing me. Måste sitta och räkna minst 1 gång per dag för att överhuvudtaget klara av att hänga med. Hatar matten just nu. Blir jag underkänd tar jag livet av mig. Klarar jag inte av mattekursen kan jag lika gärna dö eller något känns det som.


It´s killing me

Av Sofie - 5 september 2011 19:52

Har haft en jobbig och tung vecka. Skolan startade på måndagen med dunder och brak. Har visserligen inte så mycket timmar i skolan men måste å andra sidan jobba desto mer hemma för mig själv. Någonting som jag inte alls är van vid.


Matten är nog värst. Fyfan! Har behövt sitta hemma varje kväll och läsa på matten. Jag har mått riktigt psykiskt dåligt. Stressat som tusan. Det hjälper ju inte direkt att matten är så svårt som den är och att det går i så pass snabbt tempo heller. Dessutom värkar alla i min klass vara smartskallar.
Jag har somnat i tårar och med magknip nästan varje kväll, sovit dåligt om nätterna, drömt mardrömmar och vaknat tidigt. Med andra ord, nästan ingen sömn alls . Nä såhär kan det inte fortsätta. Får försöka hitta någon bra lösning. Göra upp ett plugg-schema eller något.


Så jag vet inte när jag skriver härnäst. Skolan måste få gå först nu.


KRAM!


 

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards