Alla inlägg den 8 november 2012

Av Sofie - 8 november 2012 22:43

Asså åååh nostalgi. Såg på animalplanet ikväll och det går en serie där just nu ifrån N/aán ku sê , stället nere i Namibia där jag var hösten 2009. Fick extrema flashbacks, googlade lite på youtube och hittade massa filmer därifrån som jag tänkte lägga upp här nu. Får ni chansen, åk ner dit . Jordens bästa ställe.








Haha .. det får räcka nu. Ska inte bombardera med videos. Men gud som jag älskar det stället. Får gåshud av att se dessa klipp.

Av Sofie - 8 november 2012 17:37

Det har blivit en pluggdag. Egentligen var planerna för dagen att jag skulle möta upp en gammal skolkompis men hon ställde tyvärr in i sista sekund. Så jag soenderade dagen med mig själv istället. Det är faktiskt skönt med ensamtid ibland också även om jag är en sjukt social varelse. Men att sitta för sig själv i sin ensamhet inne på café och plugga samtidigt som man avnjuter en utsökt caffe latte och lyssnar på människors babbel är ganska mysigt på ett sätt.

Så dagen med ett par ord får bli; fysikplugg + fika. Pluggar som ett djur just nu för att på måndag skriva min sista och slutgilltiga tenta. Och har jag tur så blir jag godkänd på den också men jag ska inte ha allt för höga förväntningar eftersom det är riktigt svårt.

Jag får inte stressa upp mig nu. Måste ta det lugnt. Jag mår inte bra när jag stressar sådär mycket. Då slutar hela jag att fungera. Både mat och sömn blir rubbad.

Mitt visum till Sydafrika ska skickas in när som helst (väntar bara på en massa papper som förhoppingsvis ska landa i min brevlåda imorgon)och sedan är iallafall ett orosmoment ur vägen.

Jag har en fråga till er alla. Funderar på att starta en ny blogg enbart om sydafrika och mina upplevelser där. Borde jag göra det? Eller ska jag skriva allt i den här bloggen jag har nu?





Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards