Alla inlägg den 7 november 2012

Av Sofie - 7 november 2012 22:44

Tänkte ta och berätta lite mer om Sydafrika.

Jag ska ju som sagt åka ner dit den 30 november(shit , bara 22 dagar kvar nu!).


Jag har blivit accepterad en plats där som djurvårdare på ett game reserve . De har alla möjliga slags djur men jag kommer jobba på det området där de har geparder. Reservatet har alltså ett speciellt program där de rehabiliterar och vårdar skadade/sjuka geparder samt visar upp deras naturliga beteenden för allmänheten och lär folk med om geparderna. Geparden är ett hotat djur och det är mycket viktigt att vi bevarar och skyddar dem samt att vekligen försöka ta vara på varje unik individ som finns.


Jag åker alltså ner dit som en slags volontär ibörjan, får mat och husrum men ingen lön. Fast just nu skiter jag fullständigt i lönen eftersom det är en sådan sjukt rolig och otrolig upplevelse bara att få komma ner dit.


Jag ska börja stanna 3 månader till att börja med och efter det ska vi göra en utvärdering om hur allting har gått och har det fungerat bra och geparderna accepterat och börjat lita på mig (för det är det som är det viktigaste)får jag förlängt därnere och får då stanna och jobba deras kommande högsäsong (med lön!!).


Här är lite filmer och bilder därifrån. Bilderna är tagna utav en skolkompis till mig. Visst är de underbara?


       



Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards