Alla inlägg den 3 november 2016

Av Sofie - 3 november 2016 20:44

Sitter här, lite halvt ångestfylld med min numer obligatoriska kvällsskål med havregrynsgröt samt bär och mjölk. 
Dagen har varit rätt lugn, med rätt lite prestationskrav faktiskt. Lektionerna på skolan var inställda då vi hade foto-dag så folk hängde mest runt i lokalerna i väntan på att få bli fotograferad. Imellanåt jobbade folk med att repa på diverse manus. Men jag hade som sagt inga prestationskrav idag och det var skönt - FÖRUTOM inför bilden vi skulle ta. Bilden, the bild, som senare ska upp på skolans hemsida och som ska bli som något slags presentation för varje elev. Menar, man vill ju ge ett bra första intryck.

Fotografen var jättebra, absolut, kan inte alls klaga men ibland undrar jag över hur jag egentligen blir på bild. Fick ta en till på bilderna han tog på mig och för det första såg det så sjukt stelt ut så man ville spy rakt ut. Sen så hatar ju jag mitt ansikte framifrån på bild. Ogillar skarpt min ansiktsform. Det är en sak om jag fotar mig själv, (då har ju jag kontroll) än om någon annan fotar mig. 

Det absolut jobbigaste var att jag hade valt att fota mig i ett enkelt svart linne. Praktiskt och neutralt tänkte jag. Det jobbiga var att mina armar såg så stora ut på bilderna. Alltså stora som i feta, tjocka. Det stämde inte alls överrens med bilden jag hade i mitt huvud. För i speglar osv tycker inte jag att jag har jättearmar men på dessa bilder såg jag betydligt större/fetare ut än vad jag egentligen är. För med mitt bmi på 18,8 ÄR jag inte fet någonstans , jag förstår ju det med mitt förnuft men bilden sa någonting helt annat vilket ha fått min ångest att öka under dagen och varje tugga har känts svårare på något sätt. 

Lägger mig och sover nu iallafall och hoppas på mindre ångest imorgon. 

  

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards