Alla inlägg den 31 augusti 2010

Av Sofie - 31 augusti 2010 18:40

Hola!


Mår så himla bra just nu känner jag. Allting flyter på just nu.

Sedan natten mellan lördag-söndag har jag bara haft en enda tanke i mitt huvud och det är att jag ta mig fan ska se till att bli frisk nu. På allvar, seriously. Det är på tiden just nu. Är så himla trött på hela skiten. Orkar inte mer. Vill få gå i skolan mer och vara en normal människa. Få börja göra saker igen. Få ett liv.

Ända sedan jag vart på möte i skolan i torsdags känner jag mig så taggad.


Jag vet dock att det kanske innebär lite svåra saker men what´a hell lixom. Sånt får man ta sig igenom på ett eller annat sätt. Det är däremot inte maten i sig längre som är så jobbig. Jag menar, jag kan just nu äta det mesta i matväg och i princip ta vad jag är sugen på. Bullar, kakor, GLASS, you name it och det slinker ner i magen utan några större problem.   

Det enda jobbiga är väl isåfall fortfarande vikten. Jag har börjat inse nu att jag är för smal och mycket väl skulle må gott av att lägga på mig lite hull men sen att väl "göra det" är en helt annan sak än att bara tänka att man ska göra det. Men det ska nog också lösa sig. Herregud, här skämmer man lixom nästan ögonen ur sig när man går runt ute bland folk med den kroppen jag har idag.   


Är lite orolig över att behöve gå upp för mycket i vikt men det kommer nog (förhoppningsvis) inte bli så.



Ska ge er lite bilder ifrån denna vår så you can se mina progresses.


  Slutet av mars; Mådde inge vidare. Lite mer än en månad efter att jag skrev ut mig ifrån Mando. Gick tillbaka till alla mina dåliga ovanor igen. Hade dragit ner på maten jättemycket. Var väl egentligen väldigt ledsen och tom innuti men visade inte det för någon. Ville visa mig stark.



  April: Minns den kvällen. Skulle sitta barnvakt åt två tvillingar och såg fram emot det. Hade inte ätit någonting alls den dagen och var orolig över att jag inte skulle orka med att passa barnen så till sist innan jag gick iväg till dem åt jag en sushibit för att få tillbaka lite energi. Men mer än så vågade jag inte äta.


  April: Mådde BAJS. Hade slutat äta helt och vågade inte dricka vatten heller eftersom jag kände mig så uppsvullen utav det. Ville så gärna äta eftersom kroppen skrek utav hunger men det gick inte. Ungefär 1½ vecka efter detta kort blev jag inlagd igen.



  Maj: Var ute på permisson med en kompis. Vi var på söder och fikade och passade sedan på att ta lite kort. Minns hur jobbigt jag tyckte det var och hur fet jag tjände mig.

Kort från samma dag.

   




  Juni: Midsommar i Dalarna med släkten.





  Juli: Var hemma hos en kompis och hade en mysig dag =)



  Augusti: En dag inne i stan med mammi







Take care!

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards