Direktlänk till inlägg 31 oktober 2012

THE bomb

Av Sofie - 31 oktober 2012 17:37

Det har varit ganska dött här inne en allt för längre tid så jag blir inte förvånad om alla läsare försvunnit.

Har planer på G och ni kan säkert ana en hel del saker utav mitt föregående inlägg. Yes, jag ska resa iväg till Sydafrika för att jobba med mina älskade geparder(och jag kan fortfarande inte fatta att det är sant!).
Jag har liksom drömt om detta i hela mitt liv. Alla stora kattdjur står mig extra varmt om hjärtat utav någon anledning.


Så den 30 november lämnar jag landet för en tid framöver. Kan ärligt talat säga att det är skönt att bara få lämna allt bakom sig sådär. Lämna livet här hemma för ett tag. Vissa kanske skulle tveka men inte jag för ärligt talat vad har jag att förlora? Vad har jag här hemma? Det är ju inte så att jag ger upp någonting här hemma.

Så kommande månaden nu (shit det är bara en månad kvar) kommer gå åt till att fixa och dona med praktiska saker så som visum, köpa allt som ska köpas, fixa med läkarintyg och gå igenom diverse undersökningar.

Minns hur jag efter min hemkomst från Namibia 2009 satt där på flyget hem med gråten i halsen och bara lovade mig själv att jag en dag skulle få återvända ner till Afrika någon gång i mitt liv. Mitt öde ligger där nere helt enkelt. Jag är så kär i den kontinenten att en återvändo dit ner var ett måste.


Och även fast folk inte tror på mig så kommer jag köra ändå för jag tror på MIG SJÄLV och det är det viktigaste. Orkar inte ödsla tid på alla negativa personer omkring mig som tvivlar på mig. Vill inte ge dem för mycket makt och utrymme. De ska INTE få förstöra den här resan för mig.

    2009 nere i Namibia där jag träffade geparden Simera som fick mig att börja älska geparder mer än någonsin.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 27 november 2019 13:42


Har inte använt denna plattform på länge. Har väl typ inte orkat skriva, även om jag hade varit i stort behov utav det. Blir jävligt ledsen när jag läser mina tidigare inlägg, jämför med nu och inser att "nä det har fan inte hänt så mycket i mitt liv...

Av Sofie - 13 juni 2017 20:07

Nu är det sista veckan i skolan för mig, och jag kan ju verkligen säga att tiden har gått sjukt snabbt egentligen. Den 21a augusti 2016 startade utbildningen och jag tänkte då att "men guud det är ju hur lång tid som helst kvar tills juni 2017" men n...

OMG

Av Sofie - 20 maj 2017 00:10


Asså OMG vad längesedan jag bloggade. Sjuhelsike längesedan, haha. Typ sisådär ett halvår. Det händer på något sätt så mycket saker i mitt liv, rätt mycket kaotiska saker just nu. Mycket motgångar kan man säga. Ibland stannar man upp och tänker "hur ...

Av Sofie - 29 december 2016 23:52

Hehe, hejsan svejsan. Såg igår att jag la ut mitt senaste inlägg den 3e december vilket ju var ett bra tag sedan. Jag överdriver inte när jag säger att det har varit galet mycket i skolan för mig nu innan lovet. Vi har haft många scenredovisningar , ...

Av Sofie - 3 december 2016 19:47


Har ju alltid sagt det, att jag är en enorm känslomänniska. Många har irriterat sig och stört sig på detta. Som att det inte är okej att få visa sina känslor öppet. Här i vårat samhälle i Sverige ska man helst försöka hålla allting inom sig, inte öpp...

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards