Alla inlägg den 6 december 2012

Av Sofie - 6 december 2012 19:05

Hello!

Jag sitter här i Sydafrika nu, på inverdoorn game reserve och idag är det min fjärde arbetsdag.
Jag kan inte direkt påstå att jag är duktig, snarare sjukt förvirrad över alla sakerna här, haha . Men så småning om lär väl det mesta fastna. Mycket saker är ju ändå rutiner.


Jag har iallafall fått bekanta mig lite smått med geparderna Izzy, Nushka, Banzi och Velvet , urgulliga! Fast det är klart jag har respekt för dem. Som tusan! De är inte gossekatter direkt utan farliga vilddjur som kan skada en riktigt illa om de vill. Har inte fått komma dem så nära som jag skulle vilja ännu utan försöker få dem att vänja sig vid mig just nu. Jag hoppas hoppas hoppas de kommer acceptera mig.


Har tyvärr inte haft tillfälle att ta så mycket kort än så länge men när jag fått bra bilder ska jag försöka lägga upp några. Det är verkligen fint här, helt amazing. Men varmt så jag tror jag smäller av. Det är runt 40 grader om dagarna, till och med jag tycket det är lite för varmt. Och DÅ är det varmt.  Goodbye strumpbyxor och långarmade tröjor.


Dock håller min kropp fortfarande på att vänja sig vid klimatet. Hyn tar skada ganska snabbt i den starka solen, mina ögon  har fått någon allergisk reaktion eller något och blivit röda, uppsvullna och rinniga så jag ser ut som ett monster. Stackars folket här som behöver se mig om dagarna, HAHA.


Ta hand om er hemma i Sverige

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards