Direktlänk till inlägg 17 februari 2016

Follow your dreams, your heart and your passion

Av Sofie - 17 februari 2016 00:17

När saker och ting är jobbigt i livet , så som det är för mig just nu, är det så otroligt himla viktigt att ändå försöka motivera sig själv. Ha någonting som får en att stanna kvar i livet och fortsätta kämpa. Sätta upp små mål och delmål för sig själv. Det är viktigt att man känner att man har någonting att leva för.  Ett stort intresse eller passion man har att leva för.

Som ni alla vet så älskar jag teater och att skådespela. Vet inte vart i livet jag skulle varit om det inte hade varit för skådespelandet. För det första skulle jag aldrig träffat Jonas, och hade jag inte träffat Jonas hade jag varit någon helt annan stans just nu. Fortfarande kvar i anorexin och självsvältens land. Skådespeleriet har på något sätt fått mig att hitta mig själv och få mer kontakt med mina inre känslor, vilket är både bra och dåligt.

En till grej jag faktiskt egentligen alltid älskat sen jag var liten (men som jag först nu i höstas börjat med) är gymnastik och akrobatik. Älskade gymnastik när jag var liten och gick i en gymnastikgrupp men blev så jävla utmobbad och utfryst och fick höra så fula ord att jag valde att sluta. Fick höra b.l.a att jag var klumpig och hade stor rumpa och var fet. Hur schysst? Drömmen om att hålla på med gymnastik har dock alltid fortsatt vara inom mig. Har sett hur många gymnastik och cheerleader-filmer som möjligt där de gör alla möjliga tricks, drömt mig bort och önskat att det var jag som var dom i filmen. Sen fick jag anorexi och hela det köret och fick inte träna på många år.


Nu i höst dock hittade jag en nybörjargrupp i aktobatik för vuxna. Blev eld och lågor och anmälde mig direkt. Har tränat i lite mer än 6 månader nu och älskar det. Det är något som verkligen alltid gör mig glad. Längtar efter varje träningstillfälle och JUST DÅ när jag tränar är jag glad och mår bra. Tänker inte på allt annat skit i världen. Och sedan glädjen när man lyckas med en ny övning är så stor.

Just nu håller jag på att öva handstående (stå på händer) och kunna göra det stabilt, samt övar på rondat (en typ av hjulning) och att göra en brygga med en bakåtvolt.

Älskar verkligen gymnastik. Det är verkligen min passion och en anledning till att jag fortfarande lever och inte skulle gå och ta livet av mig imorgon. För jag har så mycket att uppleva inom gymnastiken. Så mycket roliga nya trick att klara av. Jag kan inte gå och dö då för då missar jag ju allt.
TACK GYMNASTIKEN FÖR ATT JAG LEVER IDAG.   
 


Övning på brygga.
 

Hjulningar av alla dessa slag
 


Handstående mot vägg
 
 


  
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 27 november 2019 13:42


Har inte använt denna plattform på länge. Har väl typ inte orkat skriva, även om jag hade varit i stort behov utav det. Blir jävligt ledsen när jag läser mina tidigare inlägg, jämför med nu och inser att "nä det har fan inte hänt så mycket i mitt liv...

Av Sofie - 13 juni 2017 20:07

Nu är det sista veckan i skolan för mig, och jag kan ju verkligen säga att tiden har gått sjukt snabbt egentligen. Den 21a augusti 2016 startade utbildningen och jag tänkte då att "men guud det är ju hur lång tid som helst kvar tills juni 2017" men n...

OMG

Av Sofie - 20 maj 2017 00:10


Asså OMG vad längesedan jag bloggade. Sjuhelsike längesedan, haha. Typ sisådär ett halvår. Det händer på något sätt så mycket saker i mitt liv, rätt mycket kaotiska saker just nu. Mycket motgångar kan man säga. Ibland stannar man upp och tänker "hur ...

Av Sofie - 29 december 2016 23:52

Hehe, hejsan svejsan. Såg igår att jag la ut mitt senaste inlägg den 3e december vilket ju var ett bra tag sedan. Jag överdriver inte när jag säger att det har varit galet mycket i skolan för mig nu innan lovet. Vi har haft många scenredovisningar , ...

Av Sofie - 3 december 2016 19:47


Har ju alltid sagt det, att jag är en enorm känslomänniska. Många har irriterat sig och stört sig på detta. Som att det inte är okej att få visa sina känslor öppet. Här i vårat samhälle i Sverige ska man helst försöka hålla allting inom sig, inte öpp...

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards