Alla inlägg den 20 juni 2011

Av Sofie - 20 juni 2011 21:00

Varit student i snart en vecka nu, hmm... Vad har hänt? Inte särskilt mycket direkt.

Förra veckan spenderades med att vara barnvakt två dagar. Det var väl okej men väldigt tröttsamt. Jag vill inte jobba med barn i framtiden det är ett som är säket. Extrajobb okej, men inte som karriär eller så.


En sak som mitt i allting kommer tillbaka gång på gång är mitt utseende och min storlek. Jag vet att jag kanske är för liten, för smal, ja. Men måste folk ständigt gå på en om utseendet. Betyder verkligen yta allt i den här världen? Nej! Snälla låt mig få vara den jag är. Bara lägg ner!


I onsdags på min studentmottagnign var farmor på mig direkt. På min egen student. På min dag då jag ska få ha det bra och må bra. Det gick inte många sekunder förns hon utbrast:
Men Sofie nu vill jag inte se dig smalare. Nu får du inte gå ner mer i vikt.


Hallå?!! Jag har inte ens gått ner i vikt.   Har hon ögon i röven eller?


Samma sak med barnen jag passade i veckan. När jag stod och lagade middag hos dem kom den ena fram till mig och frågade;

Varför har du så smala ben?
Vad svarar man på en sådan sak? Okej ja jag vet att jag har smala ben och är tunn men då tror jag att jag verkligen insåg det ännu mer. När ett litet barn påpekar det liksom. Barn säger ju alltid som det är, de ljuger inte.



Börjat jobba på mammas jobb nu den här veckan. Konstigt men kul. Då får jag dagarna att gå iallafall.


Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards