Alla inlägg den 16 juni 2011

Av Sofie - 16 juni 2011 11:22

Igår var det den stora dagen. Jag sov inte mycket dagen innan. Var så himla exhalterad och förväntansfull. Klockan 3 steg jag upp och började förbereda mig.


Var på champangefrukost hemma hos en tjej i klassen med några andra. Det var så himla kallt asså, shit pomfritt. Höll på att förfrysa i min minimala klänning där ett tag. Vi drack lite champange, eller faktiskt så drack de flesta andra saker. Allt annat än champange. Skålade lite och fotade, sedan bar det av mot skolan.


Samling i aulan en halvtimme för lite tal samt utddelande av betyg(har inte tittar på mina betyg ännu). Sjöng lite sånger, bl.a studentsången. Efter det var vi i klassrummet något timme, skrev meddelande i varandras mössor(har inte kollat i min mössa heller). Det var lite känslosamt där ett tag. Fick många tårar i ögonen. Gick runt och passade på att säga hejdå till alla andra lärare också. Mina lärare är bara FÖR söta. Älskar dem så otroligt mycket så det är galet.

Fick en jättegullig present av en utav mina lärare. En lärare som även betyder extra mycket för mig eftersom hon hjälp mig väldigt mycket under mina jobbigaste perioder i skolan. Jag fick en lyckosten av henne och ett litet brev där hon skrev att jag hade hjälpt henne(?) och massa fina ord om att livet skiftar i ljust och mörkt och att hon önskade mig all lycka till i framtiden.

Efter det grät jag verkligen.


Efter utspring och möten med nära och kära så var det då flakdags. Jag hade inte så höga förväntningar egentligen men det var så kul asså!
Sedan att man blev dränkt i öl och cider är en annan femma. Själva känslan av att susa fram på flaket inne i stan med dunkande musik är otrolig. Vi fick bra väder också, inte för varmt och inte för kallt. Min killkompis som åkte med på vårt flak hällde sina öl över mig, innanför mina kläder och i håret. Mums vad jag luktade efterråt. Inte okej. Flak är en sak alla måste få uppleva.  


Mottagning hemma hos mig sedan och utgång på kvällen med klassen. På det stora hela en lyckad dag.


Tack alla för de fina presenterna. Jag känner mig för bortskämd.


 

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards