Direktlänk till inlägg 10 januari 2012

När man inte är så stark som man tror.

Av Sofie - 10 januari 2012 22:47

Jag kan börja med att säga att denna dag har varit ganska rutten. Meningen var att jag skulle skrivit fysiktenta på förmiddagen men när jag väl satte mig inne i salen var det som om både min hjärna och min kropp slog av totalt. Allting låste sig och jag "kopplades bort" ifrån omvärlden. Först grät jag, sedan började hela min kropp skaka och jag började hyperventilera för att till slut efter det bara bli helt blank. Jag satt ner och bara stirrade tomt ut i 4 timmar och lyckades inte få ner en enda mening på det där pappret jag hade framför mig på bänken. Misslyckat.
Men min lärare upptäckte det där och jag ska ha tur som har fått en sådan shysst och bra lärare. Han ger mig en ny chans att skriva om tentan och sa att vi skulle bortse från det här provet då jag som sagt inte skrev någonting alls.
Så fin han är. Tycker dock synd om honom som fick ta hand om mig där ett tag efterråt när hela jag var i chocktillstånd och nästan helt okontaktbar under en period. Vad skulle han tro om mig? Psykiskt störd brud.


Gissa vad jag upptäckte ikväll när jag kom hem då? Ett mail ifrån min lärare. Och det sötaste av att. I mailet stod;
Kära Sofie. Efter regn kommer ALLTID solsken. Förr eller senare.

Ville nästan börja böla utav dessa fina ord. Gud vad jag känner mig tacksam som har så bra lärare. Jag vet inte om jag förtjänar så bra lärare.  


Var hos en psykolog igår. Första gången på många många år som jag verkligen gått och pratat med någon på riktigt. Det var dock mycket behövligt och bra. Klickade direkt mellan mig och psykologen(annars har jag svårt för psykologer)och jag lyckades få ur mig saker som jag gått och burit på så länge. Så mycket hemligheter och lögner. Det var skönt med smärtsamt att gräva upp saker jag länge försökt förträngt. Det fick mig att inse att jag kanske inte mår så bra som jag trott. Jag kanske inte är så pass frisk och stabil som jag utgett mig för att vara.
Jag är skör just nu. Skör och svag , både kroppsligt och mentalt och har nog varit det ganska länge egentligen fast jag försökt förneka till det. Det gör mig ledsen inombords för jag trodde jag hade kommit längre.


Imorgon, onsdag är jag ledig från skolan. Det känns jobbigt på ett sätt, för då känns det som att man inte är lika duktig när man bara sitter hemma. Inte lika effektiv. Duktiga männikor går i skolan varje dag och pluggar. Sitter man hemma är man en loser. Eller, jag är det då iallafall. Pluggar jag inte flera timmar om dagen är jag en loser. En förlorare.

.....någonting som jag absolut inte vill vara.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 27 november 2019 13:42


Har inte använt denna plattform på länge. Har väl typ inte orkat skriva, även om jag hade varit i stort behov utav det. Blir jävligt ledsen när jag läser mina tidigare inlägg, jämför med nu och inser att "nä det har fan inte hänt så mycket i mitt liv...

Av Sofie - 13 juni 2017 20:07

Nu är det sista veckan i skolan för mig, och jag kan ju verkligen säga att tiden har gått sjukt snabbt egentligen. Den 21a augusti 2016 startade utbildningen och jag tänkte då att "men guud det är ju hur lång tid som helst kvar tills juni 2017" men n...

OMG

Av Sofie - 20 maj 2017 00:10


Asså OMG vad längesedan jag bloggade. Sjuhelsike längesedan, haha. Typ sisådär ett halvår. Det händer på något sätt så mycket saker i mitt liv, rätt mycket kaotiska saker just nu. Mycket motgångar kan man säga. Ibland stannar man upp och tänker "hur ...

Av Sofie - 29 december 2016 23:52

Hehe, hejsan svejsan. Såg igår att jag la ut mitt senaste inlägg den 3e december vilket ju var ett bra tag sedan. Jag överdriver inte när jag säger att det har varit galet mycket i skolan för mig nu innan lovet. Vi har haft många scenredovisningar , ...

Av Sofie - 3 december 2016 19:47


Har ju alltid sagt det, att jag är en enorm känslomänniska. Många har irriterat sig och stört sig på detta. Som att det inte är okej att få visa sina känslor öppet. Här i vårat samhälle i Sverige ska man helst försöka hålla allting inom sig, inte öpp...

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards