Direktlänk till inlägg 17 november 2013

Sammanfattning av veckan

Av Sofie - 17 november 2013 22:12

Som rubriken säger ska jag försöka sätta mig ner och sammanfatta min vecka.
Det kommer inte bli ett särskilt långt inlägg då mina dagar fortfarande är ganska händelselösa. Så går det med den som varken har jobb eller plugg på gång. Det faktum att jag inte har jobb eller plugg får mig att känna mig väldigt värdelös just nu. Jag menar, vad gör jag om mina dagar egentligen? Jag dräller runt här och kostar mina föräldrar massa pengar. Kan man känna sig mer värdelös? Blir så ledsen av att tänka på det. Hur oviktig och dum jag känner mig just nu. Jag försöker ju verkligen ex hitta jobb men det går inte bra. Vem vill ha mig liksom?

Fick flera kommentarer utav min farmor förra veckan om att "du är 22 nu och borde faktiskt börja jobba eller plugga på riktigt nu" " du kan inte drälla här hemma". Nejmen tack för den!

Det enda mina veckor består av just nu är diverse statistuppdrag och tv-inspelningar. Det är kul, men som alltid med mig så tröttnar jag på saker för fort. Jag har statistat i över tre år nu och även om jag tycker det är skitkul att stå längst bak i bakgrunden på någon inspelning(för att inte tala om alla underbara människor man möter)så vill jag även där gå vidare nu. Utvecklas mer. Kanske synas mest någon gång. Få säga repliker. Få skådespela lite mer. För det är inte så jävla svårt att sitta i bakgrunden egentligen. Krävs inga speciella skills för det.

Filmkursen jag går på varje vecka har fått mig att verkligen vilja skådespela mer. Men hur lätt är det att slå sig in i film och tv branschen? 1 av 100 lyckas. Det får mig att känna lite känslan av att "det är meningslöst". Måste jag försöka ge mig in på så svåra områden? Varför kunde inte en utav mina stora drömmar vara att sitta i kassan på ICA eller COOP?

Nu ikväll ser jag iallafall på Mia Skäringers föreställning "Dyngkåt och hur helig som helst" Kan så rekomendera! Underbart. Och jag känner så inför Mia. Underbar människa. Vet inte om jag vill skratta eller gråta åt showen. Sån jävla stark människa. Känner igen väldigt mycket av hennes problem. Ser en del av mitt liv i showen. Ni måste se den!
En del av föreställningen


 
 
Ingen bild

Herr Masko

18 februari 2014 15:53

Du behöver inte lyssna ett skit på vad dina "du är oduglig"-röster i huvet säger för du är så stark och målmedveten att dem inte överrumpla dig hur mycket dem än försöker :)

Att se det ytligt och säga saker i stil med att "Du är X år och har inte Y än" är så FRUKTANSVÄRT fel att jag inte finner ord. Du har lyckats utveckla en inre styrka och vilja som dem flesta bara kan drömma om, och detta runt 20-årsåldern, WOW! Det är en så sjukt stark grund i livet, jobba kan man fan göra resterande tid, tiden NU är till för tt bygga en stark person och grund att leva livet på - många blir tokiag runt ~40-50 för dem aldrig fått chansen att leva sina drömmar eller bli den dem önskar (s.k. medelålderskrisen), och du har så många drömmar och önskningar du vill göra att du knappt kommer ha tid med tråkiga vardagssaker - och med din vilja kommer detta ske utan att du får ekonomiska problem dessutom.

Ålder är bara en siffra, du har erfarat drama och kämpat fler slag än dem flesta komemr göra under hela sin livstid - dem som påpekar din nuvarande livssituation som att du inte är tillräckligt bra känner inte dig över huvud taget!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 27 november 2019 13:42


Har inte använt denna plattform på länge. Har väl typ inte orkat skriva, även om jag hade varit i stort behov utav det. Blir jävligt ledsen när jag läser mina tidigare inlägg, jämför med nu och inser att "nä det har fan inte hänt så mycket i mitt liv...

Av Sofie - 13 juni 2017 20:07

Nu är det sista veckan i skolan för mig, och jag kan ju verkligen säga att tiden har gått sjukt snabbt egentligen. Den 21a augusti 2016 startade utbildningen och jag tänkte då att "men guud det är ju hur lång tid som helst kvar tills juni 2017" men n...

OMG

Av Sofie - 20 maj 2017 00:10


Asså OMG vad längesedan jag bloggade. Sjuhelsike längesedan, haha. Typ sisådär ett halvår. Det händer på något sätt så mycket saker i mitt liv, rätt mycket kaotiska saker just nu. Mycket motgångar kan man säga. Ibland stannar man upp och tänker "hur ...

Av Sofie - 29 december 2016 23:52

Hehe, hejsan svejsan. Såg igår att jag la ut mitt senaste inlägg den 3e december vilket ju var ett bra tag sedan. Jag överdriver inte när jag säger att det har varit galet mycket i skolan för mig nu innan lovet. Vi har haft många scenredovisningar , ...

Av Sofie - 3 december 2016 19:47


Har ju alltid sagt det, att jag är en enorm känslomänniska. Många har irriterat sig och stört sig på detta. Som att det inte är okej att få visa sina känslor öppet. Här i vårat samhälle i Sverige ska man helst försöka hålla allting inom sig, inte öpp...

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards