Alla inlägg den 25 juni 2014

Av Sofie - 25 juni 2014 22:32

Vilken rubrik va? Haha

Jag kom att tänka på den då jag på vägen hem från jobbet idag stannade till vid kiosken därhemma och köpte en påse lösviktstuggumin. Det hade varit en lång och stressig dag på jobbet och jag tyckte väl att jag förtjänade någonting gott och sött. Det första jag fastnade för i kiosken var tuggummina. 

Faktum med att jag var en stor tuggummiknarkare förut. Bara för några år sedan åt jag tuggummin varje dag och under min högstadieperiod åt jag en full påse med lösviktstuggummin varje dag. Snacka om ont i magen där. Man fick både ont i magen plus att den svullnade upp som tusan. 
Minns att jag tyckte om tuggummin så mycket att jag ofta böt ut måltider mot tuggummin. Utan att reflektera något vidare över det. Ofta blev jag så uppsvullen och mätt att jag heller inte orkade någon mat. Prova själva att äta en full påse lösviktstuggummin så får ni se. 

När jag var under olika behandlingar var tuggummin strängt förbjudet. Så jag började vänja mig av ifrån det. Idag tuggar jag tuggummi ganska sällan faktiskt så det blev lite utav en nostalgitripp när jag var förbi kiosken. Men nu har jag fått sockertuggummin så det räcker för ett bra tag. Mår nästan lite illa efter bara 1/4 utav påsen. Jag är absolut inte lika van som förut. Men äter man för mycket får man skylla sig själv. 

 

#spotify

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards