Direktlänk till inlägg 4 mars 2015

Music means memories #2

Av Sofie - 4 mars 2015 01:07

Har otroligt ont i ryggen/höften , till den graden att jag knappt vet vart jag ska ta vägen. Trots ipren, alvedon, liniment + voltarengel gör det ändå ont. Jag kan inte slappna av och sova, därav nattbloggandet.

Tänker göra en music means memories #2 då jag tidigare gjort ett liknande inlägg.
vanjasofie.bloggagratis.se/2013/09/
Jag är en riktig musik-människa varesig folk visste det eller ej. Musik väcker extremt mycket inom mig. Får utlopp för tankar och känlsor jag ibland inte visste att jag hade och jag bildar minnen av personer/händelser till varje liten låt jag lyssnar på. Ska dela med mig utav några.



Sophie Ellis Bextor - Murder on the dance floor
2002 var jag inlagd på en psykiatrisk klinik som hette Eugeniahemmet där det var barn med alla möjliga psykiska problem. Det var en hyperaktiv kille där som alltid skulle lyssna på den här låten. Bytte någon låt började han skrika och gråta.



James Blunt - Goodbye my lover
En väldigt jobbig period i mitt liv då jag många gånger funderade på att avsluta mitt liv. Brukade gå ut på kvällarna och lägga mig i gräset ute på ängen utanför min pappas hus och lyssna på denna låt.




Kelly Clarkson - Anytime
Samma med denna låt. Lyssnade ofta på den då jag var ledsen. Den var sorglig men samtidigt så fin. Jag ville dö till denna låt. Ville ha den på min begravning.





Akon- Belly dancer
Den här låten dansade vi till på idrotten. Vi skulle vara i olika grupper och hitta på en koreografi till diverse danser och min grupp dansade till denna låt.





Snook - Mr. Cool
Jag hade inte så många kompisar i skolan. Iallafall inte i min egna årskurs utan hängde mer med de som var ett år yngre. Det var två tjejer, Liza och Mikaela, som jag var med ibland. Denna låt får mig att tänka på dem.




Pussycat dolls- Beep
Även denna låt får mig tillbaks till högstadiet. Vår skola hade någonting som hette "Melodifestivalen" varje vår då varje klass fick uppträda med en låt. Minns att min klass ett år uppträdde med den här låten. Jag ville också vara med dem men jag dansade för dåligt så jag fick inte vara med.




Lady Gaga - Bad romance
När jag var inlagd på mando 2010 var det en personal (älskade Lucy) som alltid gick och nynnade på denna låt.
Rah rah ah-ah-ah , ro mah - ro-mah-mah , gaga oh-la-la . Finaste Lucy.




Ola- Riot
Ett utav mina statist/skådespelaruppdrag. Var med och spelade in den här musikvideon våren 2011. Var en rymdvarelse iklädd en svart plastpåse. Haha. Har nog aldrig känt mig så ful som där. Men det var kul då det var första gången jag spelade in en musikvideo. Plus att man fick träffa Ola som var jordens shysstaste person. Dock rätt knarkad video.




Alexandra Stan- Mr. Saxobeat
Den här låten spelades på mitt studentflak. Minns denna dagen med GLÄDJE. Att äntligen klarat av hela gymnasiet, trots inläggningar och sjukskrivningar. JÄVLAR var stolt jag var över mig själv. Susade fram inne i stan, med vinden fladdrandes i håret till denna låt.




Gym Class Heroes ft. Adam Levine- Stereo Hearts
Jag hade inte så många vänner på gymnasiet heller i ärlighetens namn. Inga i min egen klass iallafall. Hade dock en supervän häst-klassen. Vibecke, Vivvis . Älskade vän. Hon var en av de få som fanns där för mig. Som kom och besökte mig på sjukhuset. Som fanns där med sin hand så jag kände mig svag. Hon gillade denna låt. Finaste Vivvi.




Svenska Björnstammen - Vart jag mig i världen vänder
Den här låten får mig att tänka på Angelica. Finaste Angelica som under fler år var en väldigt betydelsefull människa i mitt liv. Som några år var vad man kallar min bästis. Dock så var vi både svårt sjuka i anorexi då vi träffades och sjukdomen förstörde vår vänskap. Men hon har fortfarande en del i mitt hjärta och kommer alltid vilja hennes bästa och bry mig om henne.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 27 november 2019 13:42


Har inte använt denna plattform på länge. Har väl typ inte orkat skriva, även om jag hade varit i stort behov utav det. Blir jävligt ledsen när jag läser mina tidigare inlägg, jämför med nu och inser att "nä det har fan inte hänt så mycket i mitt liv...

Av Sofie - 13 juni 2017 20:07

Nu är det sista veckan i skolan för mig, och jag kan ju verkligen säga att tiden har gått sjukt snabbt egentligen. Den 21a augusti 2016 startade utbildningen och jag tänkte då att "men guud det är ju hur lång tid som helst kvar tills juni 2017" men n...

OMG

Av Sofie - 20 maj 2017 00:10


Asså OMG vad längesedan jag bloggade. Sjuhelsike längesedan, haha. Typ sisådär ett halvår. Det händer på något sätt så mycket saker i mitt liv, rätt mycket kaotiska saker just nu. Mycket motgångar kan man säga. Ibland stannar man upp och tänker "hur ...

Av Sofie - 29 december 2016 23:52

Hehe, hejsan svejsan. Såg igår att jag la ut mitt senaste inlägg den 3e december vilket ju var ett bra tag sedan. Jag överdriver inte när jag säger att det har varit galet mycket i skolan för mig nu innan lovet. Vi har haft många scenredovisningar , ...

Av Sofie - 3 december 2016 19:47


Har ju alltid sagt det, att jag är en enorm känslomänniska. Många har irriterat sig och stört sig på detta. Som att det inte är okej att få visa sina känslor öppet. Här i vårat samhälle i Sverige ska man helst försöka hålla allting inom sig, inte öpp...

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards