Direktlänk till inlägg 14 oktober 2010

Massa arbete

Av Sofie - 14 oktober 2010 22:22

Jag tror det är första blogginlägget för den här vecka nu. Jag har egentligen inte så mycket att säga. Sitter här och väntar på fler frågor innan jag tänker skriva så mycket mer. Men det värkar inte hända så mycket på den fronten. Tråkigt! Vill ha FLER frågor att svara på, och säger jag att man kan fråga allt så menar jag verkligen allt. Än så länge är det bara 2 fjuttiga frågor. Kom igen nu människor där ute, ge mig fler frågor att svara på!

Någonting måste ni ju komma på  .


Jag har varit på mando idag. För andra dagen i rad nu. Tycker bara sämre och sämre om stället för var dag som går och känner inte längre att jag är i samma behov av att vara där som jag kanske var för några månader sedan. Folk inser/fattar det inte men jag är mycket bättre nu. Tänker/agerar mycket friskare än förut. Då är det klart som fan att man inte vill sitta där och häcka.


Blev iallafall väldigt ledsen för någon vecka sedan då jag kom dit och fick se en gammal skolkompis till mig som var inskriven på hdv(heldygnsvård). Fick tårar i ögonen och höll på att störtböla. Har aldrig sett henne sådär. Liten och eländig, tom blick, likt ett dött spöke. Rullstol åkte hon i också. Hon var som en spegelbild över hur jag själv såg ut då jag blev inlagd. Läskigt! Jag har nog ärligt talat aldrig sett någon smalare(och då sa ändå min behandlare att jag var smalare än så när jag kom in). Hur fan är det ens möjligt?


Stannade inte så länge iallafall. Var i pysselverkstaden ett tag med E, som jag kommit på är en mycket trevlig tjej   , gick runt och snackade med lite andra patienter(vadå i behov av social kontakt, haha)innan jag sedan skulle hjälpa en tjej med sitt examensarbete. Fick svara på lite frågor och berätta om "mitt sjukdomsförlopp" innan det blev dags för en tidigare lunch innan jag var tvungen att rusha iväg till skolan ett tag. Världens äckligaste korvgryta, bläh. Fick kväljningar. Men tyvärr kan man ju inte välja vad man ska äta på mando, det är bara en enda rätt betälld till en så jag fick snällt tugga i mig min kräkmat.   


Var i skolan sedan som sagt. Egentligen ska jag inte vara där för min klass har praktik så det betyder att jag är ledig men då jag helt har fuckat up(min och min behandlares favoritord nu)min vår så missade jag för mycket i skolan och fick gå om en klass så jag har lite extraarbeten att göra(eftersom jag bara går halvtid i skolan nu också).

Sen var det hem en stund och bege sig till tandläkaren. Huamig. Haha. Nejdå, jag gillar tandläkaren. Brukar alltid få beröm för mina fina hållösa tänder.



Ska se filmen not another teenage movie nu. Den är egentligen jättedålig men jag har inget bättre för mig. Hejsvejs

 
 
Linn

Linn

14 oktober 2010 22:47

är du säker på att du verkligen har kommit så långt som du tror? Kan det inte vara så att du fortfarande är sjukare än vad du vill erkänna? Ibland så ser man bara till dom framsteg man gjort, och vist, i jämförelse med hur du var för några månader sedan så kanske du inte är särskilt jättesjuk, men om du ser det från andra hållet, ser på hur livet ska vara som frisk, så kanske du inser att du är sjukare än du tror, att du har en bra bit kvar? Nu känner ju inte jag dig, men jag fastnar själv ofta i just den här fällan, och tänkte att det kanske är där du befinner dig just nu? Ta hand om dig tjejen!

http://mitthjerta.blogg.se

 
Emelie

Emelie

15 oktober 2010 07:27

sv: Tack detsamma :)

Haha, jag är inte heller speciellt bra på att pyssla ibland. Det beror liksom på vad man gör. Jag suger på att teckna och sånt, men är rätt bra på att t ex. brodera ;)

Hmm, lite frågor...

- Favoritsmak på tuggummit?
- Vilket är ditt drömjobb?
- Hur ser din familj ut, föräldrar/syskon/djur.
- Vilken är den bästa tiden på dygnet?
- Vad är du mest stolt över hos dig själv?
- Hur många gossedjur har du i din säng?

Haha, dålig fantasi, men nu har du lite fler frågor att svara på ^^

http://torslan.blogg.se

 
Ingen bild

x

15 oktober 2010 14:41

Hur har dina föräldrar hanterat dina anorexia.
Hur har dom varit mot dig ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 27 november 2019 13:42


Har inte använt denna plattform på länge. Har väl typ inte orkat skriva, även om jag hade varit i stort behov utav det. Blir jävligt ledsen när jag läser mina tidigare inlägg, jämför med nu och inser att "nä det har fan inte hänt så mycket i mitt liv...

Av Sofie - 13 juni 2017 20:07

Nu är det sista veckan i skolan för mig, och jag kan ju verkligen säga att tiden har gått sjukt snabbt egentligen. Den 21a augusti 2016 startade utbildningen och jag tänkte då att "men guud det är ju hur lång tid som helst kvar tills juni 2017" men n...

OMG

Av Sofie - 20 maj 2017 00:10


Asså OMG vad längesedan jag bloggade. Sjuhelsike längesedan, haha. Typ sisådär ett halvår. Det händer på något sätt så mycket saker i mitt liv, rätt mycket kaotiska saker just nu. Mycket motgångar kan man säga. Ibland stannar man upp och tänker "hur ...

Av Sofie - 29 december 2016 23:52

Hehe, hejsan svejsan. Såg igår att jag la ut mitt senaste inlägg den 3e december vilket ju var ett bra tag sedan. Jag överdriver inte när jag säger att det har varit galet mycket i skolan för mig nu innan lovet. Vi har haft många scenredovisningar , ...

Av Sofie - 3 december 2016 19:47


Har ju alltid sagt det, att jag är en enorm känslomänniska. Många har irriterat sig och stört sig på detta. Som att det inte är okej att få visa sina känslor öppet. Här i vårat samhälle i Sverige ska man helst försöka hålla allting inom sig, inte öpp...

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards