Alla inlägg den 27 mars 2010

Av Sofie - 27 mars 2010 15:27

Hello Amigoos

Lördag idag. Kan inte direkt påstå att det har hänt särskilt mycket idag. Sov riktigt länge idag tycker jag, iallafall mot vad jag brukar göra, men å andra sidan så var jag uppe till 1 halv 2 igår eftersom jag satt barnvakt åt två små tvillingkillar och deras päron kom lixom inte hem förns 1 på natten så jag fick allt försöka hålla mig vaken där vilket inte var det enklaste   . Men det var ändå rätt lättförtjänta pengar tycker jag , så nu känner jag mig plötsligt så mycket rikare hihi.



Kom nyss hem nu efter att ha vart och handlat med mammii. Vi har handlat påskmat eftersom vi ska mysa till det lite hemma ikväll hela familjen med att göra massa olika smårätter som ägg, jansson, sill osv. Väldigt uppskattat även fast jag troligtvis inte kommer äta så mycket utav maten så är det iallafall kul att fixa till allting tycker jag. Nästa vecka kommer det också bli massa påskfixande eftersom vi ska till farmor och träffa hela släkten och där firar man alltid rejält påsk. Målar ägg och påskkort och gud vet vad. Och letar påskägg, det viktigaste av allt ju! Undra vad mitt påskägg kommer innehålla detta år? Jag som knappt äter någonting alls längre.. Kanske ett fint smycke eller två?


På tal om påskägg och påskgodis, fyfasen vad mycket det är just nu och hur folk är som galna efter allt godis, vilket hets och hysteri det är. På ICA-maxi idag kändes det som om halva affären var uppdukad med påskpynt och godis, hur gaalet mycket som helst. Och hur folk knuffades och trängdes för att kunna komma fram och råffa åt sig allting först, herregud säger jag bara. Okej de kan ju lugna sig några hekton, godiset räcker till alla lixom. Dessutom behöver ni inte smocka i er tills ni spricker, det räcker med att ta godis med måtta. Suck.   



Ät lagom med påskgodis i påsk ;) Inte bra för någon att äta för mycket





http://video.google.com/videoplay?docid=5257117806221203172&q=Greek#

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards