Direktlänk till inlägg 2 juni 2011

Göteborg

Av Sofie - 2 juni 2011 12:20

Landade här i Götet igår. Min fina kusin (måste påminna henne om hur bra hon är!)tog studenten igår så vi var där vid utspringet med blommor och presenter. Nu längtar jag också grymt mycket, mindre än 2 veckor kvar nu. Så vi var där ett tag, stannade och såg på när hon hoppade upp på flaket och åkte iväg. Ser så himla kul ut att åka flak, någon läsare här som gjort det?

 

Senare blev det mottagning i någon slags festlokal med stor buffé och grejer. Folk som sjöng och höll tal. Och presenter i massor, haha. Idag ska hon öppna alla sina paket och jag är nog minst lika spänd på att få se vad hon har fått som hon är.

 

 

Igår hann jag även förbi Universeum, mitt älskade andrahem, min praktikplats. Stressade som tusan med pendeltåget för att hinna in i tid innan all personal försvann därifrån. Träffade min underbara underbara handledare som jag tycker så mycket om. Bättre människa finns nog inte. Eller är nog svårt att hitta. Hon har peppat mig enormt och fått mig att få stora drömmar inför framtiden. Tack vare henne har jag faktiskt lite koll på min framtid och vet vad jag vill. Hon hjälpte mig mycket under praktidperioden då jag inte mådde bra. Hade b.l.a en hel del problem med mitt boende under den tiden men hon hjälpte mig med det. Kan inte tacka henne nog.   

 

 

Så henne träffade jag som sagt. Hon tog med mig på en personlig rundtur och visade mig allt nytt som hade hänt sedan jag var där sist. Det mesta var sig likt men lite saker var nya. Hon visade mig lite nya arter de hade fått in och jag fick besöka min lilla adoptivfisk Sally som till min stora glädje hade vuxit mycket och var betydligt större nu än för 2 månader sedan. Kul att se. Fick hälsa på Sally. Sötnos.

Täffade även en annan gó vän på Universeum, F, som även hon tog hand om mig enormt mycket. Hon blev som min storasyster där och henne har jag kontakt med än idag. Hon är bäst!   Alla människor i Göteborg är så gooa och glada, love it! Vill absolut flytta ner hit i framtiden. Om något år eller så. Jag är trött på Stockholm. Bara massa jobbiga minnen. Behöver något nytt, ett miljöombyte. 

 

Idag är planerna Liseberg tror jag, om vädret håller. 

Hejsvejs! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 27 november 2019 13:42


Har inte använt denna plattform på länge. Har väl typ inte orkat skriva, även om jag hade varit i stort behov utav det. Blir jävligt ledsen när jag läser mina tidigare inlägg, jämför med nu och inser att "nä det har fan inte hänt så mycket i mitt liv...

Av Sofie - 13 juni 2017 20:07

Nu är det sista veckan i skolan för mig, och jag kan ju verkligen säga att tiden har gått sjukt snabbt egentligen. Den 21a augusti 2016 startade utbildningen och jag tänkte då att "men guud det är ju hur lång tid som helst kvar tills juni 2017" men n...

OMG

Av Sofie - 20 maj 2017 00:10


Asså OMG vad längesedan jag bloggade. Sjuhelsike längesedan, haha. Typ sisådär ett halvår. Det händer på något sätt så mycket saker i mitt liv, rätt mycket kaotiska saker just nu. Mycket motgångar kan man säga. Ibland stannar man upp och tänker "hur ...

Av Sofie - 29 december 2016 23:52

Hehe, hejsan svejsan. Såg igår att jag la ut mitt senaste inlägg den 3e december vilket ju var ett bra tag sedan. Jag överdriver inte när jag säger att det har varit galet mycket i skolan för mig nu innan lovet. Vi har haft många scenredovisningar , ...

Av Sofie - 3 december 2016 19:47


Har ju alltid sagt det, att jag är en enorm känslomänniska. Många har irriterat sig och stört sig på detta. Som att det inte är okej att få visa sina känslor öppet. Här i vårat samhälle i Sverige ska man helst försöka hålla allting inom sig, inte öpp...

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards