Direktlänk till inlägg 19 november 2011

Dear diary

Av Sofie - 19 november 2011 10:19

Inlägg ifrån tiden på mandos heldygnsvård;
Idag kom jag tillbaka till mando efter en dag och en natt på akuten. Blandade känslor där!
Jag vet ju att jag måste vara här, samtidigt som en del av mig bara vill hem och avsluta allt det här. Tänk om jag hade fått leverskador av tabletterna jag tog. Om jag hade blivit liggandes i respirator för resten av mitt liv. Är de verkligen det jag vill? Troligtvis inte, men ibland känns döden som en lättare utväg.
Och så var det ju den här nya höjningen av matchemat också. Sjukt jobbigt!! Men jag ska försöka klara det. I have to.

Kvällsmelliset idag gjorde så jag kände mig extra stor och fet. Ville bara dö rent ut sagt. Kände mig gigantisk och magen gjorde ont. Önskar och hoppas på att Patrik och jag kan ändra på lite saker där.

Puss och godnatt! (Det är trötts allt bättre här än på akuten)

 

Hmm minns detta. Jag hade smugglat med mig tabletter till avdelningen som jag överdoserade en kväll. Lyckades stoppa i mig 2 alvedonpaket vilket motsvarar 40 alvedontabletter. Kände inte så mycket till en början men sedan fick jag istället panik och dödsångest så jag gick till en nattpersonal och berättade för henne vad jag hade gjort. Hon körde iväg mig till akuten på direkten där de kopplade in dropp i mig med motgift.
Ville ju inte dö. Mer bara få somna ifrån allting som jag då uttryckte mig. Sedan när en behandlare berättade för mig vad som kunde hända om man överdoserade alvedon blev jag riktigt rädd.
Man dödar sig själv, fast långsamt. Levern slås ut och det blir en långdragen och smärtsam död. Isåfall dör jag helldre snabbt på direkten.

Fattar fortfarande inte hur jag kunde klara mig. Jag menar, 40 tabletter är jävligt mycket. Dessutom var jag tunn och avmagrad då också. Fast... hade jag inte fått kommit till akuten hade nog min lever slagits ut.




Överdosera aldrig!    

 
 
Emelie

Emelie

20 november 2011 09:19

Jag tog också 40 och klarade mig, även om levern nästan pajjade helt. Fan vad starka vi är som tagit oss igenom det där!
Puss!

http://torslanskrypin.blogg.se

Sofie

20 november 2011 20:33

Vi ska vara glada och tacksamma att vi lever här idag.

 
The girl

The girl

22 november 2011 22:14

usch alvedon är ALDRIG bra har själv tagit det måååånga gånger men klarat mig som tur är...

http://amandafairy.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 27 november 2019 13:42


Har inte använt denna plattform på länge. Har väl typ inte orkat skriva, även om jag hade varit i stort behov utav det. Blir jävligt ledsen när jag läser mina tidigare inlägg, jämför med nu och inser att "nä det har fan inte hänt så mycket i mitt liv...

Av Sofie - 13 juni 2017 20:07

Nu är det sista veckan i skolan för mig, och jag kan ju verkligen säga att tiden har gått sjukt snabbt egentligen. Den 21a augusti 2016 startade utbildningen och jag tänkte då att "men guud det är ju hur lång tid som helst kvar tills juni 2017" men n...

OMG

Av Sofie - 20 maj 2017 00:10


Asså OMG vad längesedan jag bloggade. Sjuhelsike längesedan, haha. Typ sisådär ett halvår. Det händer på något sätt så mycket saker i mitt liv, rätt mycket kaotiska saker just nu. Mycket motgångar kan man säga. Ibland stannar man upp och tänker "hur ...

Av Sofie - 29 december 2016 23:52

Hehe, hejsan svejsan. Såg igår att jag la ut mitt senaste inlägg den 3e december vilket ju var ett bra tag sedan. Jag överdriver inte när jag säger att det har varit galet mycket i skolan för mig nu innan lovet. Vi har haft många scenredovisningar , ...

Av Sofie - 3 december 2016 19:47


Har ju alltid sagt det, att jag är en enorm känslomänniska. Många har irriterat sig och stört sig på detta. Som att det inte är okej att få visa sina känslor öppet. Här i vårat samhälle i Sverige ska man helst försöka hålla allting inom sig, inte öpp...

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards