Alla inlägg den 6 juli 2012

Av Sofie - 6 juli 2012 22:32

Hej jag är typ en väldigt upptagen tjej just nu. Den här veckan har bara rusat förbi mig. Jobb jobb jobb, men jag ska inte klaga allt för mycket , det är ändå helt okej. Jag är i den miljön jag gillar som alldra mest, får vara omkring djur hela dagarna långa och det är underbart!


Jag är lite som en extrahjälp därborta och hjälper personalen med allt möjligt som de själva inte hinner med/har tid att göra. Det kan vara allt ifrån att städa, gå och lämna prover, fylla på lager med sprutor/kanyler/bandage/annat, assistera veterinärer vid undersökningar, hålla i djuren vid undersökningar, utfodring och vattenbyte, gå ut och rasta hundarna som ligger inlagda... Ja ni hör ju själva, massvis med småsaker. Men jag är trött efter dagen. Är ju igång nästan hela tiden. Fast det är bra att jag jobbar och kommer in i vardagsrutiner, då blir allting annat så mycket enklare på något sätt. Och min aptit ska vi inte snacka om. De dagar jag jobbar ökar aptiten enormt. Känns ju som att jag skulle kunna smocka i mig ett berg med mat och ändå inte bli mätt. Galet. Haha. Men jag vet att det egentligen bara är bra för kroppen. Den behöver det. 

Människorna på jobbet är också underbara! Har lärt känna ett gäng tjejer som är i min ålder och eftersom vi alla är lika stora djurnördar finns det alltid något att prata om.


Roligast denna vecka; Hjälpt till att plåstra om ett stort sår. Låter kanske snusko men det var intressant!
Varit med vid ett ultraljud och sett små valpfoster. Sååå sött.

 

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards