Alla inlägg den 27 juli 2012

Av Sofie - 27 juli 2012 23:04

Alla är inte perfekta. Inte jag, inte du. Inte ens de där snygga victora secret modellerna eller den där kända skådisen som är med i alla filmer. De som värkar ha ett så underbara och framgångsrika liv. Inte ens de är nöjda med sig själva. Alla, verkligen alla har sina komplex som man hakar upp sig på. Men det är desto viktigare att  hylla det man tycker om med sig själv. Jag ska rada upp de saker som jag är mest nöjd med när det gäller mig själv . Saker på insidan och utsidan.


Till det fysiska. Jag gillar;

  • Min näsa. Den är alldeles perfekt, liten och diskret, jämt och fin och pryds sedan två år tillbaks av en lika fin liten pärla.
  • Mina långa smala händer som får mig att känna mig elegant.
  • Min ögonfärg. Gröna ögon är unikt och sticker ut.
  • Mina långa ögonfransar som gör så jag kan flörta extra mycket med folk. Haha.
  • Mina fina tänder . Tack gode gud för tandställningen jag tvingades ha tidigare i livet.
  • Att min kropp har (trots allt den fått gå igenom. Svält, självskador, m.m)klarat sig så pass bra och alltid kunnat reparera sig själv.
  • Att jag har lätt att få färg på sommaren. Kan bli riktigt brun om jag anstränger mig.


    Sedan lite saker med insidan. Där gillar jag att;

  • Jag är envis. Så fruktansvärt jävla envis. Och jag har sådan drivkraft. Det jag verkligen vill ser jag till att försöka fixa på ett eller annat sätt. Kan sitta och maila om jobb över hela världen bara för att lyckas få mitt drömjobb.
  • Jag är en social kuf som tycker om att lära känna nya människor. Kan börja snacka med folk var som helst. Någon random människa på tunnelbanan.
  • Jag är duktig på språk och snappar lätt upp nya ord , uttryck och dialekter.
  • Jag är bra på att skriva. Har fått många fina komplimanger för texter jag skrivit genom åren.
  • Jag är nyfiken utav mig och aldrig rädd för att testa nya saker. Nya maträtter, nya fritidssysslor, you name it.

Så. Egobooost. Ni kan också. Vill utmana alla att skriva 3 positiva saker med sig själva. 3 saker med utsidan och 3 med insidan. Eller åtminstone 1 sak med utsidan och 1 med insidan.


 

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards