Alla inlägg den 17 juli 2012

Av Sofie - 17 juli 2012 21:16

Det har varit en lång krävande dag för huvudet idag. Inte bara det att jag haft huvudvärk halva dagen, jag har också blivit introducerad nya arbetsuppgifter som känns lite knepiga just nu men säkert kommer ordna sig innan veckans slut.

Med tanke på rubriken. Fytusan vad sugen jag har varit på glass idag. Kunde inte motstå frestelsen och efter jobbet på vägen hem slank jag in på ICA och kom ut med en big pack GB gräddglass med vanijsmak.   Älska!

Tänkte lista mina favoritglass-ställen i Stockholm så here it goes!

Yoghurtshopen inne i Gallerian;
Paradiset på jorden! Jag älskar älskar älskar deras glass där. Om jag hade råd skulle jag äta där varje dag. Ni måste testa. Så mjuk, krämig och härlig. Favoritsmakerna är hallon och blåbär.

18 smaker, mariatorget;
De har visserligen inte så många smaker men väldigt udda och annorlunda smaker vilket jag gillar. Litet och personligt. Supertrevlig personal. Glassen är hemgjord och ekologisk.

Stockholms glasshus;
Vilket place! De har hur mycket glass som helst. Säkert upp mot 50 olika smaker. Snacka om stort utbud. Man kan även köpa deras olika "glassmenyer"

Montis; gallerian;
Äkta italiens glass. Utsökt

Kafferepet, t-centralen;
Det kanske inte är fin italiensk glass men den är ändå god och prisvärd. Även här har de roliga glassmenyer man kan köpa, ex bananasplit.



 

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards