Direktlänk till inlägg 26 februari 2013

Istanbul

Av Sofie - 26 februari 2013 22:29

Så är man hemma från resan då.
Finns så mycket jag vill skriva om. Känslorna inom mig är allt för många. Har allt för mycket tankar för att få ur mig någonting vettigt alls egentligen men jag ska försöka.

Det var en okej resa, det var det verkligen. Häftigt att gå där i staden och se alla byggnader och moskéer. Mycket annorlunda från vardagen här hemma.
Samtidigt som det ändå var väldigt jobbigt. Tyvärr. Tankarna om mat och rörelse var där dygnet runt och största delen av tiden hade jag så mycket ångest så jag inte kände mig närvarande alls. Hade stark ångest åtminstone 2 timmar efter varje måltid så jag kunde inte njuta till fullo av allt det andra vilket gjorde mig ledsen.

Försökte äta så bra det gick men jag fick nog i mig för lite om dagarna ändå vilket (såklart) ledde till enorma sug på kvällarna och jag kompenserade upp mina dagar med enorma mängder turkist yoghurt om kvällarna vilket ledde till ÄNNU mer ångest och slutade i tårar.
Det var svårt och annorlundare vid matsituationerna. Men jag gjorde det bästa jag kunde.
Jobbigt att äta ute varje lunch och middag och dessutom jobbigt att resturangägarna gick runt och "bevakade" en hela jävla tiden. Fick grymt panik över det . De menade säkert bara väl men det var sjukt jobbigt iallafall.


slänger in lite bilder någon dag nu under veckan. puss

 
 
Ingen bild

b

27 februari 2013 13:27

hej fina du!
vill bara skriva och säga att du aldrig ska sluta kämpa! jag känner igen mig i mycket i din historia då jag också varit på mando (med negativa erfarenheter) och har gått över till scä. även om det inte känns som om det kommer ske en ljusning för dig just nu så är jag övertygad om att det kommer lossna. Ge inte upp hoppet. Min erfaranhet av scä är positiv när man väl kommit in i vården där. men det kan ta tid. så häng kvar och försök kämpa mot din sjukdom så gott du kan på egen hand. och åk på alla tider där som du får, och föreläsningar etc. och när du väl hamnar på det ställe som passar vart du befinner dig i din sjukdom så ge det en ärlig chans en gång för alla, så att du kan bli frisk och fri en gång för alla!
jag hoppas du en dag kan ta tillvara alla den potential du besitter, du verkar vara en oerhört begåvad tjej!
jag hejar på dig!

ps. har du funderat på att skaffa en mentor genom anorexi och bulimikontakt?
ps.2 har du funderat på capio. de har dagvård i sollentuna tror jag

Sofie

27 februari 2013 21:15

tusen tack för förslagen. en mentor har jag funderat på under vissa perioder men kostar inte det pengar? och vad gör man med sin mentor liksom? vill gärna inte belasta någon för mycket.
capio är ju som du säger även ett alternativ. det ligger även nära mig så det går lätt att ta sig dit. men ja det blir nog dagvård isåfall eftersom jag verkligen verkligen inte vill läggas in en gång till. kosta vad det kosta vill men nog ska jag fixa en dagvård isåfall. gillar capios arbetssätt med kbt och hela köret.

tack för ditt stöd. kram

 
Ingen bild

b

27 februari 2013 13:30

hej igen,
tänkte bara att du kanske kan gå in på ett matschema du haft på mando för att få en viss trygghet innan du kommer i en riktig behandling. det matschemat är ju noggrannt uträknat för dig. då vet du att du kan lita på det. lycka till =)

Sofie

27 februari 2013 21:12

jag har visserligen massvis med olika matscheman därifrån men är livrädd att följa dem då jag fuskat så mycket under vissa utav mina inläggningar där vilket har gjort så de varit tvungna att höja mina scheman hela tiden.
sista inläggningen fuskade jag dock inte utan körde rakt ut men just det schemat har jag lyckats slarva bort där hemma. men jag har några små aningar om vad den innehöll.

 
Ingen bild

En tjej

4 mars 2013 13:11

Hejsan.
Jag läser din blogg ibland och tänker på hur du känner. Jag vet inte riktigt varför jag gör det men ibland mellan orden känner jag igen mig men långt ifrån i allt eftersom din historia är din och inte min och tvärt om. Vill önska dig lycka till. Du verkar ha insikt jag ska inte komma och predika. Du är ditt liv, du måste själv hjälpa dig minst lika mycket som någon annan. Av det jag läst får jag uppfattningen om att du litar mycket på att andra kan hjälpa dig. Typ de inom vården. Jag vet att du kämpar själv också. Det läste jag ju. Lita inte för mycket på att andra kan ordna upp för mycket. Det är bara en liten liten hjälp i det stora tänket som är ditt. Allt det här vet du ju nog men jag kanske också har helt fel. Ville skriva det jag kände och jag vet inte riktigt varför som sagt men jag tror jag vill att du ska bli fri och må bra. Man läser väl trots allt bloggar för att tänka till på saker och andras liv. Så nu tänkte jag på ditt. Ha det fint. Ha ditt liv som dig och ingen annan. Och när det är svårt är det att försöka tills det går. Jag kan kanske ana hur det känns, eller jag kan. I alla fall just det där att resa utan att vara där. Att allt händer, men man önskar man var där. På riktigt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 27 november 2019 13:42


Har inte använt denna plattform på länge. Har väl typ inte orkat skriva, även om jag hade varit i stort behov utav det. Blir jävligt ledsen när jag läser mina tidigare inlägg, jämför med nu och inser att "nä det har fan inte hänt så mycket i mitt liv...

Av Sofie - 13 juni 2017 20:07

Nu är det sista veckan i skolan för mig, och jag kan ju verkligen säga att tiden har gått sjukt snabbt egentligen. Den 21a augusti 2016 startade utbildningen och jag tänkte då att "men guud det är ju hur lång tid som helst kvar tills juni 2017" men n...

OMG

Av Sofie - 20 maj 2017 00:10


Asså OMG vad längesedan jag bloggade. Sjuhelsike längesedan, haha. Typ sisådär ett halvår. Det händer på något sätt så mycket saker i mitt liv, rätt mycket kaotiska saker just nu. Mycket motgångar kan man säga. Ibland stannar man upp och tänker "hur ...

Av Sofie - 29 december 2016 23:52

Hehe, hejsan svejsan. Såg igår att jag la ut mitt senaste inlägg den 3e december vilket ju var ett bra tag sedan. Jag överdriver inte när jag säger att det har varit galet mycket i skolan för mig nu innan lovet. Vi har haft många scenredovisningar , ...

Av Sofie - 3 december 2016 19:47


Har ju alltid sagt det, att jag är en enorm känslomänniska. Många har irriterat sig och stört sig på detta. Som att det inte är okej att få visa sina känslor öppet. Här i vårat samhälle i Sverige ska man helst försöka hålla allting inom sig, inte öpp...

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards