Alla inlägg den 29 maj 2014

Av Sofie - 29 maj 2014 23:02

Ända sedan jag gick upp i vikt förra året har jag haft det väldigt jobbigt med kläder. Jag har vuxit ur 90% utav min garderob, iallafall alla byxor. Det har varit jobbigt för mig att gå vidare och acceptera min nya kurviga kropp. Min vuxna kvinliga kropp. Jag vill gärna fortfarande "gömma" min kropp i stora bylsiga kläder. Svarta leggings och STORA tröjor som nästan går ner över knäna. Allt för att visa så lite som möjligt utav min kropp. Jag har just nu max 3-4 olika klädesplagg som jag varierar mig mellan. Använder sällan någonting annat. 

Jag hade massor med fina jeans i min garderob förut men som sagt, nu kommer de bara halvvägs över rumpan innan det tar stopp. Sorgligt. Men även ganska bra. Jag tror jag ska slänga eller sälja mina gamla "sjukjeans", även om jag tycker om dem för helt ärligt är det bara jobbigt för mig att se dem hänga där och det får mig sugen på att gå ner 25kg igen och bli det där skelettet jag var förut. 

Idag var jag hemma hos min vän Maria och käkade. Jag fick ett par jeanshorts utav henne som hon inte längre kunde ha. De var faktiskt rätt fina men jag kände hur klumpen i halsen växte. Ska jag sätta på mig jeans igen? Så fet som jag är? Med min jätterumpa. Jag bestämde mig för att skjuta bort tankarna och faktiskt prova shortsen och de satt , hör och häpna, bra på mig. Ska absolut försöka använda dedär shortsen så mycket jag bara kan i sommar. 

Dessutom. Projeckt acceptera kroppen går sakta framåt. Jag försöker verkligen, det gör jag. Jonas älskar min nya kurviga kropp så jag får väl bara bocka och tacka, haha. Kul att någon uppskattar den. Jag hoppas det kommer med tiden. 

  

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards