Alla inlägg den 15 juli 2014

Av Sofie - 15 juli 2014 22:50

Jag har på senare tid upptäkt en sak som tidigare aldrig hänt. Jag har börjat äta sötsaker. Jag har tidigare varit den där anorektikern som alltid sa nej till alla typer utav godsaker. Nej till godis, nej till snacks, nej till bakelser. Men nu har jag plötsligt börjat äta massor mer godsaker. Det blir åtminstone två-tre gånger i veckan, då oftast på helgerna. Jonas är helt grymt duktig på att baka godsaker så när vi ses blir det nästan alltid kak och bull-mys i soffan framför tv:n. 

Låter helt underbart ellerhur? Men som sagt, som tidigare anorektiker så tycker jag det känns ganska jobbigt faktiskt. Jag försöker njuta för stunden men dagen(arna) efterråt är det ofta rätt så jobbigt och det faller både en och flera tårar nerför min kind. Jag känner mig jävligt onyttig när jag äter bullar, kakor och muffins fast det egentligen inte alls är en sån stor grej. Inte för en "normal" människa iallafall. Men ibland vissa dagar om jag äter fler än en godsak, ex två muffins får jag totalpanik och känner att jag moffar i mig en massa, fast det "bara" är två muffins. 

Känner mig mer "fet" och tung i kroppen också efter att ha ätit godsaker. Även fast jag står stilla stabilt i vikt får jag för mig att jag ökar 1-2kg över några bullar. Så jag känner mig mer missnöjd med min kropp ju mer jag äter om man säger så.

Är bara rädd att sluta som en överviktig tjockis som sitter framför tv:n om dagarna. Min värsta mardröm. 

Vill gärna ha er åsikt om godsaker. Hur ofta äter ni det och hur ofta tycker ni att man ska få äta det?

 

  


Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards