Alla inlägg den 26 september 2014

Av Sofie - 26 september 2014 08:37

Ligger hemma med magont och ska försöka få fram något att skriva om mina senaste veckor. 

Vet inte riktigt vad jag ska säga eller skriva. Jag har rätt tråkigt liv just nu faktiskt. Försöker kämpa på med jobb och skådespeleriet men det går inte särskilt bra. Men jag antar att det är så ibland när man valt denna väg som jag har gjort. Vill man jobba med skådespeleri får man helt enkelt räkna med att gå den långa svåra vägen. Att jobben kan vara väldigt svåra att få tag på och att det kan gå många månader mellan varje jobbuppdrag. Det är dock detta jag VILL göra. Detta jag brinner för. Jag älskar visserligen djuren men att jobba med djur är inte en lika stor självklarhet som skådespelandet är. 


För två veckor sedan började jag i en teatergrupp som ligger i Södertälje. Varför Södertälje? Jonas är nämligen själv medlem i gruppen sedan 1 år tillbaka och jag har länge varit sugen på att joina honom. Alla i gruppen är supertrevliga. Just nu är vi påväg att sätta upp en ny pjäs som ska ha premiär nästa höst någon gång och nu på måndag ska jag få reda på vilken roll jag kommer att få spela i den pjäsen. Nervös. 

Det är förresten helt sjukt att september snart har gått. Vart tog den månaden vägen liksom? Känns som att jag inte gjort något speciellt allt. Jobbat lite och varit på någon filminspelning men annars har det inte hänt så mycket. Har dock träffat många nya trevliga människor och knytit lite kontakter. Klickade superbra med en norsk tjej på ett filmseminarie förra helgen som jag ska åka och hälsa på någon gång i framtiden. 


Jobbiga tankar och tvång kommer upp ibland, speciellt då jag har lite att göra och känner mig understimulerad, fast de tvången är ändå inte lika starka som de har varit förut och maten går bättre än någonsin. Så skönt när jag inte ens behöver tänka längre. Äter det jag känner mig sugen på oavsett om det är frukt, yoghurt, glass eller kakor. Dock har jag alltid kvar oron om viktuppgång i huvudet och vissa dagar (skitdagarna) får jag för mig att jag gått upp 5kg över natten. Har jag dåliga dagar spelar det ingen roll hur "bra" och "nyttigt" jag äter eller hur många gånger jag ser mig själv i spegeln , jag ser ändå bara en fet och ful blobb. 




Vad vill alla läsare höra om i bloggen? Vardagliga saker? Tankar/åsikter? Produkttester? Frågestund? Mitt tidigare liv som sjuk? Bara maila på och ge era åsikter. 

  


Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards