Alla inlägg den 30 december 2015

Av Sofie - 30 december 2015 21:23

Vaknade upp med alldeles superstel nacke, aj! Höger sida går knappt att vrida åt alls. Kanske blir så när man aldrig sover i sin egna säng utan spenderar varje natt i en obekväm soffa. Alltså vet inte vad det är helt men jag verkligen HATAR att sova i min egna säng. Väljer allting annat framför min säng. Väljer fan badkaret framför min egna säng.
Jag får en jobbig känsla utav hela mitt rum iallafall så jag väljer att spendera min kvällar/nätter i vårt tv-rum där jag blir liggandes och ser på cityakuten till 03 på nätterna. Inte bra vanor Sofie, inte alls bra.

Jobbade iallafall igår, mellan 15-22. Jag är van att köra typ korta 4-timmarspass på jobbet så att gå från det till gårdagen var ett stort hopp kände jag. Var fyfan trött och slutkörd i hela kroppen efter 3 timmars springande med tallrikar och glas i händerna. Och det var folk hela eftermiddagen och kvällen. Mellandagsrean you know. När vi hade 1 timme kvar till stängning var det liksom fortfarande massvis med gäster. Och jag skulle få lära mig stängningsrutinen som jag aldrig gjort förut då det blev rätt mycket där , sjukt skönt sen när passet sen var över iallafall. Tänkte träna påvägen hem men orkade verkligen inte röra en muskel så jag tog tåget hem istället och var väl hemma runt 23.00 ca. Efter en skön dusch så hamnade jag åter igen i soffan framför cityakuten. Haha, besatt eller vad? Värkar typ bara vara jag som är helt kär i serien. Har 6 boxar hemma med de 6 första säsongerna men det finns ju 12 säsonger så dom behöver jag också fixa. Dock värkar det som att dom har slutat säljas. Är dom helt ute eller? Är väl bara jag som fortfarande är ett riktigt fan utav serien. Hade seriöst en period då jag kollade på avsnitten , pausade så fort det kom in ett medicinskt ord för att sedan slå upp ordet på google och se vad det betydde. Lärde mig extremt mycket nya sjukhusord och termer därifrån, haha.

   

Idag har jag varit och gymmat med Jonas och hans vän. Det känns i kroppen just nu måste jag säga. Att jag är så otränad och klen är faktiskt pinsamt. Men det är jag.  Speciellt min överkropp. Men jag kör på nu regelbundet så borde jag bli starkare ganska snart. Hoppas jag.

Sover hos Jonas inatt och sen blir det nyårsfirande imorgon kväll med honom och min vän Maria. Tror vi ska upp på något berg eller så imorgon kväll och se fyverkerier.

Kommer en års-lista imorgon förhoppningsvis.

  

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards