Direktlänk till inlägg 28 februari 2010

Mamma , I love you

Av Sofie - 28 februari 2010 16:06

Helloij


Har ni tänkt på en sak, hur mycket ens föräldrar egentligen betyder för en. Ibland(allt för ofta) tar man de bara för givet och skiter i dem när man borde uppmärksamma dem mer. Tänk att vara föräldralös, kan ni tänka er?Fy! Eller att bo på barn/fosterhem och ha tappat all kontakt med sina biologiska föräldrar.


Ofta tycker man nog bara att de är pest och pina, att de förstör ens liv och lägger sig i för mycket, men tänkt efter, de skulle aldrig göra det för att de menade att vara elaka utan för att de innerst inne bara bryr sig. Jag har under många situationer varit så fruktansvärt gaalet sur på mina föräldrar för att de lagt sig i för mycket i saker jag inte tyckt angått dem.


....Som när de gått in på internet och kollat upp allt jag gjort där, alla sidor jag besökt eller som när de började läsa min blogg utan tillåtelse och snokade reda på mina privata dagböcker och sträckläste dem. Vid den tiden mådde jag väldigt dåligt, hade många mörka tankar inom mig och ätstörningarna hade ett starkt grepp om mig. Jag skrev mycket om hur jag ville dö, hur jävla pissigt jag mådde osv, onda tankar, som mina föräldrar kände att de var tvugna att försöka stoppa. Fan vad jag hatade dem för att de snokade runt som de gjorde. Men de gjorde nog bara det med välmening, kan jag tänka NU, men det var svårt att tänka så DÅ.



Speciellt mamma har betytt så oerhört mycket för mig genom åren. Hon har funnits där genom all de jobbiga tiderna, vid de svåraste av situationer. När jag legat på sjukhus efter sjukhus med sondslang i näsan och dropp i armen har hon funnits där vid min sida, tröstat när jag gråtit, skrattat med mig när jag skrattat. Hon har varit en viktig del i mitt liv, och även om vi ofta(numera tyvärr) går varandra på nerverna och det har blivigt en del småtjafts så älskar jag henne gränslöst! Därför mamma, lägger jag ut den här låten jag hittade på youtube, om kärleken till alla er mammor där ute i landet.





Idag har jag varit och handlat med mamma, köpt hem en massa naturgodis som jag ska försöka äta lite av, trots att det är fruktansvärt svårt att äta överhuvudtaget nu. Men jag ska försöka - det är ju så gott!



Pussilipusspuss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 27 november 2019 13:42


Har inte använt denna plattform på länge. Har väl typ inte orkat skriva, även om jag hade varit i stort behov utav det. Blir jävligt ledsen när jag läser mina tidigare inlägg, jämför med nu och inser att "nä det har fan inte hänt så mycket i mitt liv...

Av Sofie - 13 juni 2017 20:07

Nu är det sista veckan i skolan för mig, och jag kan ju verkligen säga att tiden har gått sjukt snabbt egentligen. Den 21a augusti 2016 startade utbildningen och jag tänkte då att "men guud det är ju hur lång tid som helst kvar tills juni 2017" men n...

OMG

Av Sofie - 20 maj 2017 00:10


Asså OMG vad längesedan jag bloggade. Sjuhelsike längesedan, haha. Typ sisådär ett halvår. Det händer på något sätt så mycket saker i mitt liv, rätt mycket kaotiska saker just nu. Mycket motgångar kan man säga. Ibland stannar man upp och tänker "hur ...

Av Sofie - 29 december 2016 23:52

Hehe, hejsan svejsan. Såg igår att jag la ut mitt senaste inlägg den 3e december vilket ju var ett bra tag sedan. Jag överdriver inte när jag säger att det har varit galet mycket i skolan för mig nu innan lovet. Vi har haft många scenredovisningar , ...

Av Sofie - 3 december 2016 19:47


Har ju alltid sagt det, att jag är en enorm känslomänniska. Många har irriterat sig och stört sig på detta. Som att det inte är okej att få visa sina känslor öppet. Här i vårat samhälle i Sverige ska man helst försöka hålla allting inom sig, inte öpp...

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards