Alla inlägg den 22 september 2012

Av Sofie - 22 september 2012 07:48

Jag känner mig inte så stabil just nu. Tyvärr. Mitt humör pendlar mellan att skratta högt för att i nästa sekund sitta med händerna för ansiktet och storgråta.

Allt som skett de senaste veckorna har mestadels varit motgångar och besvikelser och jag är absolut jordens sämsta på att hantera sådana saker. Har alltid varit det.

Skolan är riktigt jobbig. Dessutom får jag inte den hjälp jag behöver från läraren som vägrar förklara saker för mig. Sådana idioter stör mig, aaarrrgh.

Kan lika gärna avslöja en del saker nu. Den största besvikelsen av dem alla. I början av den här sommaren hade jag mailkontakt med en kille nere i Australien som jobbade på ett koalareservat. Allt började med att jag hade skickat ett random mail till honom och berättat om min passion för vildlivet varpå han hade erbjudit mig jobb där nere för deras sommarsäsong som skulle startra i slutet av oktober. Jag trodde knappt mina öron. En dröm jag haft i hela mitt liv, var det verkligen sant?
Vi fortsatte maila hela sommaren och pratade om flygbiljetter och visum hit och dit. Sedan för några veckor sedan får jag ett nytt mail ifrån honom där han plötsligt ställer in allting och säger att jag inte längre är välkommen ner dit. Vadfan? Hela mitt hjärta brister ju såklart. Har inte kommit över det ännu.

Jag har som jag skrev alltid varit dålig på att ta motgångar. När motgångar har kommit har jag då tagit till min andra livlina, maten, och börjat fiffla med det. Och så har jag hamnat inne på mandos heldygnsvård.

Under våren som varit har jag gått i terapi och försökt lärt känna mig själv lite bättre. Bli bättre på att hantera motgångar. Och visst har jag blivit bättre på det , men nu när detta skedde brast allt. Och även mitt hopp för framtiden.




............OCH DÄR NÅGONSTANS SPRACK JAG



Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards