Alla inlägg den 23 september 2012

Av Sofie - 23 september 2012 21:45

Hur mycket kan ett hjärta klara av innan det brister?
Igår fick jag reda på en hemskt fruktansvärd sak. Igår fick jag reda på att en väldigt fin och speciell vän till mig dött.

Sitter fortfarande här nu ett dyng senare helt chockad. Jag kan inte helt få in det i mitt huvud, att hon är borta nu. Min älskade underbara Sara. Jag kommer aldrig mer få höra hennes röst i telefonen. Aldrig mer få se henne. Hon existerar endast i mitt minne just nu. Men jag vet att hon kommer att bli den starkaste lysande stjärnorna av dem alla på himlen. För hon var en sådan person som alla tyckte om. En sådan godhjärtad person.


Det var den jävla anorexin som kom och förstörde för henne. Som tog livet ifrån henne. Efter en lång tids kamp klarade inte hjärtat av det längre och hennes kropp gav upp. Det är så fruktansvärt sorgligt så jag vet inte vad. Att folk ska behöva dö utav det. Jag gråter så jag skakar och tårarna har runnit mer än någonsin det senaste dygnet.


Sara och jag lärde känna varandra hösten 2009 då båda var inlagda på mando. Vi fattade snabbt tycke för varandra. Det klickade helt enkelt mellan oss och vi kom varandra riktigt nära. Hon var ett enormt stort stöd för mig och jag för henne och tillsammans tog vi oss igenom alla de jobbiga stunderna där inne. Vi delade skratt och tårar ihop. Skrattade högt då vi var glada och grät i varandras famn då det var jobbigt. Vi fann även att vi hade så mycket saker gemensamt. Kärleken till djuren. Det blev många långa pratstunder om våra djur och historier om knäppa saker som de hade gjort. Hon var liksom mig en stor kattälskare och hade två supersöta perserkatter som hon älskade utöver allt annat på jorden.


Sommaren 2010 lämnade hon mando , skrev ut sig och flyttade tillbaks hem till Sundsvall där hon i kom ifrån. På grund utav det långa avståndet kunde vi inte ses utan höll istället kontakten via telefon. Det blev många långa timmar över telefonen. Vi pratade om allt som hände i våra liv . Hon stöttade mig igenom allt. När skolan var jobbig och tuff kom hon med sina kloka ord till mig.



Senaste gången vi pratade i telefonen hade hon fått ett litet återfall och blivit dålig igen. Hennes kropp hade reagerat med att bli uppsvullen och vätskefylld. Och Sara var rädd. Hon ringde mig med gråten i halsen och sa att hon var rädd. Hon sa även att hon tänkte söka till mando igen för hon ville verkligen bli frisk, det ville hon. Några dagar senare sa hon att hon hade fått en plats på mando igen och skulle in dit snart men innan dess var hon tvungen att vara på intensiven så det kunde få ur henne all vätska som hade samlats i kroppen..... men hon kom aldrig till mando. Pga all vätskesamling orkade inte hjärtat slå längre och hon somnade in.


Livet är så orättvist!


Men du är inte glömd Sara. Jag kommer alltid ha en del av dig kvar i mitt hjärta. Kommer hjälpa dig att uppfylla alla dina drömmar som du aldrig fick chansen att göra. Allting för dig älskade ängel.


R.I.P Sara Sandberg.


Ni kan läsa om henne här ----->  www.soffproppen.bloggagratis.se/2011/08/21/6085371-sa-mycket-karlek/#kommentarer





Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards