Direktlänk till inlägg 28 januari 2013

D9 ska få dagarna att gå

Av Sofie - 28 januari 2013 20:03

Tjatja!
Efter en vecka med extremt dåligt mående ska jag försöka ta nya tag denna vecka. Försöka göra den här veckan lite ljusare och bättre än förra.
Jag skulle ju börjat på scä i torsdags. Hade sett fram emot det, ja nästan längtat efter det. Den dagen kändes nästan helig på något sätt. Tyvärr blev den inte som planerad. Min resa tog istället en annan vändning och jag kom till akuten, åter igen med usla kaliumvärden. Fick åter igen spendera dagen i en sjukhussäng med dropp samt EKG-maskiner.
Jag har ju egentligen bara mig själv att skylla för det. Efter en tid med dålig diet blir det så, det vet jag ju. Ändå kunde jag inte stoppa mig själv, få mig själv att "rycka upp mig" och äta bättre. Ändå kunde jag inte motstå att följa de dumma rösterna inom mig.  Men jag vill inte att det ska hända igen nu. Kände mig så malplacerad. Jag, en ung 21 årig tjej bland alla äldre 80+ are. Bokstavligt talat grät och bad dem att släppa hem mig.
Så jag måste försöka äta bättre nu igen. Men denna gång får jag kämpa själv för nu lär det dröja yttligare längre tid innan scä hör av sig. Nu får jag ensam fightas. Har tillsammans med älsklings Emma gjort upp ett basic-schema som jag ska försöka följa. Iallafall tills vidare.


Blir deppad av att sitta hemma. Min motivation till att äta blir tyvärr lägre när jag bara glider runt här hemma och inte gör ett skit. Så därför ska jag försöka hitta på små aktiviteter om dagarna.
Var på en veterinärklinik förra veckan på en ev. jobbintervju. Inte för nu men för framtiden. Dessvärre uppfyller jag inte alla kraven för att få en anställning där utan jag behöver utöver de kunskaper/den utbildning jag har även läsa en "grund utbildning i hantering av läkemedel", s.k D9. Har jag tagit D9 får jag alltså injecera läkemedel , ta blodprov osv. Det öppnar dörrarna till mycket jobb för min del.

Ska försöka kolla upp när de här kurserna startar och försöka mig på att ta D9. Det borde inte vara så svårt. Några veckors studier samt lite praktiska moment. Får jag någonting att motivera mig med också.
Denna eller nästa vecka ska jag börja läsa lite inför D9 alltså.


 

 
 
Bea

Bea

28 januari 2013 21:31

Varför tar inte scä emot dig? Deras slutenvård borde ju kunna ta emot dig?

http://bbeeaas.blogg.se

Sofie

28 januari 2013 21:38

är inte i "så dåligt skick" tydligen

 
emma

emma

29 januari 2013 18:59

jag älskar att vi har gjort ett litet matschema tillsammans! nu jäklar ska vi kämpa tillsammans, även att vi är i olika städer så ska vi minst sagt kämpa och peppa varandra! <3 älskar dig!

http://tankarnatarmig.blogg.se

 
Elin

Elin

30 januari 2013 19:34

hur i helvete kan de påstå att du "inte är i dåligt skick". Blir så ledsen :( Svensk sjukvård är ibland helt värdelös.

Men jag tror att du kan komma långt utan dem också :) Du är ju en kämpe!!!

Kram

http://idunn.blogg.se

Sofie

30 januari 2013 20:14

Hm jaa "/
Jag hoppas jag får den hjälp jag förtjänar. Tänker kriga för min rätt att få hjälp.

Stor kram.

 
Ingen bild

Nina

1 februari 2013 03:35

Kakao är det mest kaliumrika livsmedlet, tror att en ruta mörk choklad (eller 5) om dagen hade gjort dig gott! Annars är kakaodryck också toppen, antioxidanter, bra fetter, mineraler och framförallt kalium och super gott! Vad mer kan man begära? ;)

Ta hand om dig och kämpa på fina du :)

Sofie

1 februari 2013 08:11

Åh! Hade jag ingen aning om. Tack!

 
Ingen bild

Sara

9 februari 2013 00:59

<3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 27 november 2019 13:42


Har inte använt denna plattform på länge. Har väl typ inte orkat skriva, även om jag hade varit i stort behov utav det. Blir jävligt ledsen när jag läser mina tidigare inlägg, jämför med nu och inser att "nä det har fan inte hänt så mycket i mitt liv...

Av Sofie - 13 juni 2017 20:07

Nu är det sista veckan i skolan för mig, och jag kan ju verkligen säga att tiden har gått sjukt snabbt egentligen. Den 21a augusti 2016 startade utbildningen och jag tänkte då att "men guud det är ju hur lång tid som helst kvar tills juni 2017" men n...

OMG

Av Sofie - 20 maj 2017 00:10


Asså OMG vad längesedan jag bloggade. Sjuhelsike längesedan, haha. Typ sisådär ett halvår. Det händer på något sätt så mycket saker i mitt liv, rätt mycket kaotiska saker just nu. Mycket motgångar kan man säga. Ibland stannar man upp och tänker "hur ...

Av Sofie - 29 december 2016 23:52

Hehe, hejsan svejsan. Såg igår att jag la ut mitt senaste inlägg den 3e december vilket ju var ett bra tag sedan. Jag överdriver inte när jag säger att det har varit galet mycket i skolan för mig nu innan lovet. Vi har haft många scenredovisningar , ...

Av Sofie - 3 december 2016 19:47


Har ju alltid sagt det, att jag är en enorm känslomänniska. Många har irriterat sig och stört sig på detta. Som att det inte är okej att få visa sina känslor öppet. Här i vårat samhälle i Sverige ska man helst försöka hålla allting inom sig, inte öpp...

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards