Alla inlägg den 4 oktober 2013

Av Sofie - 4 oktober 2013 23:32

Det är jobbigt att kämpa mot psykisk ohälsa. Vissa dagarna när tankarna och ångesten är så stark så jag inte vet vart jag ska ta vägen. Vissa dagar rinner tårarna konstant.

Det är ta mig fan inte lätt alla gånger, absolut inte. Men allting skulle vara BETYDLIGT mycket svårare om jag inte hade haft alla mina drömmar som jag kämpar för.

Djuren och skådespeleriet. Har sagt det förut men det tåls att säga igen. Utan dessa två underbara saker skulle jag för länge sedan vara förlorad. Förra veckan hade jag tre roliga dagar med skådespeleri. Och denna veckan handlar det om djur.

Jag har fått extrajobb på en djuraffär där även en nära vän till mig jobbar. Det är en djuraffär kombinerat med hunddagis. Kan jag säga att jag trivs? Jag ÄLSKAR det . Fullkomligt älskar. Ändå har jag bara jobbat 3 dagar än så länge. Men jag märker verkligen skillnad på mitt humör de dagar jag varit och jobbat. Hur jag är gladare då jag kommer hem om kvällarna. Det är liksom en helt annan energi omkring mig än tidigare.

Små djur ger SÅ mycket kärlek. Jag har dessutom funnit min drömprins, i form utav en liten svart/brun chihuahua som heter Ferdinand. Att man kan känna så mycket kärlek för en liten varelse.

De senaste två dagarna har jag märkt att det har börjat komma upp fler leenden i mitt ansikte. Och det är inte en dag försent.

Keeping up the good spirit.   

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards