Direktlänk till inlägg 1 december 2015

1a december

Av Sofie - 1 december 2015 16:56

Jag värkar glömma bort min blogg allt för ofta, hmmm.

Jag är oftast dötrött om kvällarna och känner aldrig att jag orkar skriva, även om jag gärna skulle vilja. Sedan så är inte mitt liv så jäkla händelserikt heller direkt. Jag pluggar, jobbar och gör lite fritidsaktiviteter. 
Skolan har tagit upp mest tid tror jag. Fysik 2 är inte att leka med direkt. Men försöker gå på så många föreläsningar jag kan , läsa mycket i boken och se youtube-videos om olika uträkningar så det borde gå helt okej på slutprovet (som är om två veckor) iallafall.

De senaste dagarna har jag haft feber... eller iallafall känt mig sjuk och hängig, haft ont i huvud och hals. Började redan i fredags egentligen. Var och shoppade med mamma på Mall of Scandinavia och åkte sedan hem till Jonas kompis och käkade med han och Jonas. Vi blev kvar där länge och var hemma vid 11 den kvällen. 
Även på lördag var vi bortbjudna till Jonas familj för att bara träffas och käka. Och återigen blev det sent och vi var inte hemma förns 00.30 på natten.  Lägger vi oss någonsin innan 12 på natten kan man ju undra?

I söndags var det teaterrep heela dagen lång. Eller ja, det blev bara fyra timmar men med en sjuk och halvfebrig kropp kändes dessa fyra timmar som en hel dag. Gillar att spela teater egentligen men var så jäkla opepp i söndags. 

Men nu äntligen efter att ha vilat mig i två dagar (mån+idag) så mår jag bättre och känner mig inte sjuk längre. 
Och det är 1a december idag. 23 dagar till julafton och 30 dagar till det nya året. Jag längtar. På ett sätt vill jag bara dit nu för detta år har varit kantat med ganska mycket ångest och har nog mått mer dåligt än bra tror jag. Eller det känns ibland som att jag alltid bara mår dåligt. Ser inte de små utvecklingarna som jag gör. Ser inte att jag utvecklats något allt som människa detta år. Men hoppas jag har fel.  Snart nytt år iallafall, DET är jag pepp på.

Tänkte se julkalendern imorse men var uppe till 3 inatt så trots att jag hade ställt mitt alarm på 7 imorse kom jag ändå inte upp utan sov tungt vidare. Men ska ta igen det ikväll! Var det bra någon? Tänkte lista mina 10 favoritkalendrar genom åren senare ikväll samt skriva svar på en fråga jag fått in till bloggen. 

 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 27 november 2019 13:42


Har inte använt denna plattform på länge. Har väl typ inte orkat skriva, även om jag hade varit i stort behov utav det. Blir jävligt ledsen när jag läser mina tidigare inlägg, jämför med nu och inser att "nä det har fan inte hänt så mycket i mitt liv...

Av Sofie - 13 juni 2017 20:07

Nu är det sista veckan i skolan för mig, och jag kan ju verkligen säga att tiden har gått sjukt snabbt egentligen. Den 21a augusti 2016 startade utbildningen och jag tänkte då att "men guud det är ju hur lång tid som helst kvar tills juni 2017" men n...

OMG

Av Sofie - 20 maj 2017 00:10


Asså OMG vad längesedan jag bloggade. Sjuhelsike längesedan, haha. Typ sisådär ett halvår. Det händer på något sätt så mycket saker i mitt liv, rätt mycket kaotiska saker just nu. Mycket motgångar kan man säga. Ibland stannar man upp och tänker "hur ...

Av Sofie - 29 december 2016 23:52

Hehe, hejsan svejsan. Såg igår att jag la ut mitt senaste inlägg den 3e december vilket ju var ett bra tag sedan. Jag överdriver inte när jag säger att det har varit galet mycket i skolan för mig nu innan lovet. Vi har haft många scenredovisningar , ...

Av Sofie - 3 december 2016 19:47


Har ju alltid sagt det, att jag är en enorm känslomänniska. Många har irriterat sig och stört sig på detta. Som att det inte är okej att få visa sina känslor öppet. Här i vårat samhälle i Sverige ska man helst försöka hålla allting inom sig, inte öpp...

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards