Direktlänk till inlägg 22 december 2015

Även om allt alltid inte känns bra måste du ändå försöka. Gå ut i världen och ta på dig världens leende så kanske du kan försöka övertala dig att allt är bra

Av Sofie - 22 december 2015 00:08

Måndag idag och jag är hyffsat peppad på livet. Min helg blev inte direkt som planerat vilket ledde till en hel del ångest och lite tårar på det. Som många kanske vet har jag problem med när saker och ting ändras. När planer ändras. Det är så löjligt egentligen, att jag inte kan bara acceptera och gå vidare när mina planer inte blir som planerade. Jag har ett sånt sjukt kontrollbehov, ush.
Försökte bota min ångest genom att hänga med min nyfunna vän och hennes tre nakenkatter som jag bara avgudar. Djur kan verkligen ge en så mycket. Vill aldrig vara utan djur.

Har en ganska lugn vecka jobbmässigt. Kör bara lördag + söndag vilket innebär fyra dagar ledigt, och jul imellan. Super. Varit hemma och chillat idag. Skickat en massa cv:n till olika produktionsbolag och frågat om anställning/praktik. Jag vet med mig att jag kan vara en jobbig djävul ibland som jag mailar på men bättre det än att inte höra av sig alls, det är iallafall min åsikt.

På eftermiddagen mötte jag upp Jonas och hans kompis Tomi för att träna på 24seven fitness. Jag och Jonas har ju det lite skakigt och struligt just nu så vi försöker att inte ses lika mycket nu och distansera oss lite från varandra. Jag menar i höstas spenderade vi 5-6dagar i veckan med varandra. Kanske lite mycket? Så vi försöker ses lite mer sällan och undvika att sova över hos varandra. Trodde även träningen skulle trigga igång mig lite. Att se honom träna menar jag. Kan ibland tycka det känns svårt att se folk i min närhet träna då jag tänker så mycket ätstörningsmässigt omkring träning. Får för mig att alla som tränar mer än 2 ggr/vecka har en pågående potentiell ätstörning. Hursom gick det bra. Åkte sedan hem till Jonas för att käka tillsammans.  Var rädd att stämningen skulle dö och det skulle bli sådär svalt men jag har faktiskt haft en riktigt mysig kväll hos honom med god mat, film och massa skratt och kramar. Kände för första gången på flera veckor idag att vi faktiskt har kemi kvar mellan oss.  Kände närhet mellan oss för första gången på länge. Det har bara varit (och är fortfarande) lite jobbigt med vissa saker. Men vi båda vill jobba på dessa saker.  Och allt detta får mig att inse att jag verkligen älskar honom och jag vill inte förlora honom. Han är inte bara min pojkvän utan även min bästa vän och vi har ett sånt stark grundband mellan varandra som vi båda innerst inne vill värna om.

Så med en bra kväll lägger jag mig inatt med ett leende på läpparna.


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 27 november 2019 13:42


Har inte använt denna plattform på länge. Har väl typ inte orkat skriva, även om jag hade varit i stort behov utav det. Blir jävligt ledsen när jag läser mina tidigare inlägg, jämför med nu och inser att "nä det har fan inte hänt så mycket i mitt liv...

Av Sofie - 13 juni 2017 20:07

Nu är det sista veckan i skolan för mig, och jag kan ju verkligen säga att tiden har gått sjukt snabbt egentligen. Den 21a augusti 2016 startade utbildningen och jag tänkte då att "men guud det är ju hur lång tid som helst kvar tills juni 2017" men n...

OMG

Av Sofie - 20 maj 2017 00:10


Asså OMG vad längesedan jag bloggade. Sjuhelsike längesedan, haha. Typ sisådär ett halvår. Det händer på något sätt så mycket saker i mitt liv, rätt mycket kaotiska saker just nu. Mycket motgångar kan man säga. Ibland stannar man upp och tänker "hur ...

Av Sofie - 29 december 2016 23:52

Hehe, hejsan svejsan. Såg igår att jag la ut mitt senaste inlägg den 3e december vilket ju var ett bra tag sedan. Jag överdriver inte när jag säger att det har varit galet mycket i skolan för mig nu innan lovet. Vi har haft många scenredovisningar , ...

Av Sofie - 3 december 2016 19:47


Har ju alltid sagt det, att jag är en enorm känslomänniska. Många har irriterat sig och stört sig på detta. Som att det inte är okej att få visa sina känslor öppet. Här i vårat samhälle i Sverige ska man helst försöka hålla allting inom sig, inte öpp...

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards