Direktlänk till inlägg 7 maj 2016

Fitnessgalan 2015, tankar om livet

Av Sofie - 7 maj 2016 20:10

Var på Fitnessgalan idag med fina Angelica. Aldrig varit där förut och visste inte vad det handlade om eller någonting men hört en hel del snacka om den och Angelica hade tydligen varit där förut så hon fick bli min guide idag. Mötte upp henne i Solna och vi gick dit tillsammans. 

Jag har väl aldrig varit någon såndär hälso och fitness-person direkt. Har dock börjat bli mer och mer intresserad av det sedan sommaren 2014 då jag efter många års träningsuppehåll började träna igen. Kände att jag tyckte om det. Kroppen var rätt svag och skör efter alla år med svälten, med muskelmassa noll så det kändes som att jag byggde upp kroppen från noll igen. Har även nu sedan i höstas även börjat prova på andra träningsformer så som aktobatik och gymnastik nu i vintras. Älskar att vara aktiv och röra på min kropp. Älskar att känna och se hur kroppen blir starkare och känna hur jag utvecklas och lyckas göra trixen och övingarna bättre. 

När det kommer till hälsoprodukter känner jag mig rätt lost i den djungeln. Olika kosttillskott, proteinpulver, aminosyror osv. Vet inte vad man ska ta, vilket märke osv. Älskar de barsen som finns ute på marknaden såsom swebar, gainomax samt raw-food bars. Men utöver det är jag inte så kunnig. Har fått smaka på sjukt mycket olika drycker, pulver och annat idag. Känner mig fortfarande lost men inte helt lika lost som innan.

Träffat på så mycket olika människor och känner mig SÅ inspirerad att själv ta tag i min hälsa och välmående. Har inte direkt levt så bra den senaste tiden + att mitt psyke varit helt fucked up. Mår fortfarande dåligt pga olika omständigheter. Min själ är inte helt okej men jag försöker verkligen jobba på det.  Har dessutom sätt otroligt många snygga killar idag på mässan och känner ett litet gnutta hopp om att kanske finns den rätta killen för mig NÅGONSTANS. Träffat på dösnygga Kevin Triguero från Top Model Sverige. Eyecandy for real. Även blivit uppraggad/flörtad med av en kille. 

Känner iallafall efter idag att jag vill börja min resa mot att bli en ny och bättre människa. Att det som har hänt har hänt. Att jag måste försöka leva livet och flöja mitt hjärta mer. Göra saker JAG verkligen mår bra av.  Jag saknar Jonas som fan, JA, men kan på något sätt inte sluta leva. Älskar honom och även om en del av mitt hjärta alltid kommer önska att vi kom tillbaks till varandra så kan jag inte sitta och vänta på det heller. Är det menat att det ska vara vi så kommer vi hitta varandra i framtiden.  Det kanske blir om 1, 3 eller 7 år. Jag kan inte påverka det. Är det menad att vara så kommer det bli så. Är det inte menat att vara vi kommer vår relation rinna ur sanden. Jag kan inte , under tiden som går nu, sitta och vänta på honom och sluta leva. Även om jag vill det flera nätter.  Vaknar upp ibland och bara storgråter för att han inte står vid min sida.  Är glad att jag iallafall har några vänner som värkar bry sig. Även om en vän aldrig kan ersätta en pojkvän. 


Livet känns iallafall inte sådär supertungt idag. Idag kan jag andas. 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 27 november 2019 13:42


Har inte använt denna plattform på länge. Har väl typ inte orkat skriva, även om jag hade varit i stort behov utav det. Blir jävligt ledsen när jag läser mina tidigare inlägg, jämför med nu och inser att "nä det har fan inte hänt så mycket i mitt liv...

Av Sofie - 13 juni 2017 20:07

Nu är det sista veckan i skolan för mig, och jag kan ju verkligen säga att tiden har gått sjukt snabbt egentligen. Den 21a augusti 2016 startade utbildningen och jag tänkte då att "men guud det är ju hur lång tid som helst kvar tills juni 2017" men n...

OMG

Av Sofie - 20 maj 2017 00:10


Asså OMG vad längesedan jag bloggade. Sjuhelsike längesedan, haha. Typ sisådär ett halvår. Det händer på något sätt så mycket saker i mitt liv, rätt mycket kaotiska saker just nu. Mycket motgångar kan man säga. Ibland stannar man upp och tänker "hur ...

Av Sofie - 29 december 2016 23:52

Hehe, hejsan svejsan. Såg igår att jag la ut mitt senaste inlägg den 3e december vilket ju var ett bra tag sedan. Jag överdriver inte när jag säger att det har varit galet mycket i skolan för mig nu innan lovet. Vi har haft många scenredovisningar , ...

Av Sofie - 3 december 2016 19:47


Har ju alltid sagt det, att jag är en enorm känslomänniska. Många har irriterat sig och stört sig på detta. Som att det inte är okej att få visa sina känslor öppet. Här i vårat samhälle i Sverige ska man helst försöka hålla allting inom sig, inte öpp...

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards