Alla inlägg den 6 januari 2016

Av Sofie - 6 januari 2016 20:48

Asså så jäkla kallt ute!! Fryser ju för fasen nästan halvt ihjäl här i kalla Sverige. Och det har kommit massa snö. Känns som att man är i Narnia när man tittar ut genom fönstret. Skillnaden är bara att här(vad jag vet) finns det inga pratande djur samt att i Narnia får man en känsla av att allting är  vackert och fint, vilket det inte känns som när man tittar ut genom sitt fönster här inte. Men om jag hade haft en kamera hade jag kanske kunnat föreviga och få snön och vintern att se fin ut?


Det har alltså varit ca - 14 grader hos mig idag. Vissa kanske bara "men guud, så kallt är det inte. sluta klaga, tänkt på dom i Sibirien som har typ -50 grader". Men jo, jag har rätt till att klaga. När man fryser så pass mycket så man skakar konstant är det okej att klaga. Förstår inte varför jag fryser så mycket. Jag är ju inte direkt pinnsmal och har brist på underhudsfett. Och jag klär på mig bra men ändå sticker det i alla möjliga kroppsdelar för att det är så kallt. Var det såhär kallt även förra vintern? Det var säkert det men känns inte som det. Och jag kommer ihåg vintern 2009/2010, januari - februari 2010, fyfan vad kallt det var! Riktig vargavinter med säker -20 grader de flesta dagarna. Och då var jag liksom supersmal och tunn och klädde på mig flera tjocka lager för att ens kunna gå till affären där vi då bodde, en promenad på 3-4 minuter. Hade tre strumpbyxor på mig, ett par jeans och täckbyxor på benen. På överkroppen hade jag linne, två långarmade tröjor och 2-3 fleecetröjor +jacka. JÄKLAR vad jag måste ha frusit.

Har varit ute på promenad idag och det var superkallt. Dock gick jag konstant så jag fick ju upp värmen lite då men det blåste och stack i kinderna som var alldeles kanonröda. Och när jag kom hem hade mina skosnören frusit fast så jag fick inte av mig mina skor, haha. Fick sitta och tina upp 10 minuter innan jag fick upp skorna.

Feel like this right now
     

  

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards