Alla inlägg den 8 januari 2016

Av Sofie - 8 januari 2016 00:21

Sofie´s nattliga inlägg som vanligt nu då.

Kan verkligen verkligen inte sova om nätterna när jag är här hemma. Allt stör mig. Alla ljud jag hör, den extremt obekväma sovplatsen plus att det av någon intressant anledning alltid börjar klia på min kropp när jag ska sova. Nu till exempel kliar det på min rygg och på mina ben, haha. Det kliar ju liksom aldrig på dagarna men just på kvällarna och nätterna kliar det någon förjävligt. Har försökt smörja in mig på benen med body butter men det kliar ändå. Hjälp!

Jag har precis som rubriken säger vänt totalt på mina dagar och nätter . Sedan julveckan ungefär har jag börjat vara uppe sjukligt länge samt sova bort halva mina dagar. Somnar kanske vid 3.00 och vaknar 12.00 eller 11.00 medan "vanliga svenssons" vaknar 07.00 och lägger sig 23.00 . Snacka om att sova bort sina dagar helt. Missar ju massa viktiga saker, ush. Inte lätt att gå upp 08.00 om man somnar vid 3.00. 

Har även känt mig så himla trött de senaste veckorna. Trots att jag sover mina timmar känner jag mig aldrig riktigt pigg och utvilad. Kanske är det vitamin D brist som spökar? Det är ju liksom sol ute om dagarna och så, vilket är superbra men hur länge är solen uppe egentligen? Mellan 9-15 ca? Man får inte alltid tillfälle att komma ut i solen om dagarna just under dessa timmar. Märker dock stor skillnad när man får komma ut i solen. I onsdags till exempel var jag ute och promenerade i en timme vilket gjorde susen för min energi. Var pigg och glad ända fram till kvällen. .

 


  

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards