Alla inlägg den 5 januari 2016

Av Sofie - 5 januari 2016 23:05

Sitter här vid 11 på kvällen och dricker energidryck. Lagom smart, nu kommer jag ha bad issues att somna och sen sova bort dagen imorgon istället. Har väl blivit så de senaste veckorna. Jag har haft så svårt att somna och då också sovit länge på dagarna. Hatar kvällarna, samtidigt som jag älskar dom. Tänker mer om kvällarna vilket både är positivt och negativt. Får många smarta kreativa idéer runt 00-01 på natten.
Igår-natt kunde jag så inte sova. Soffan jag sov på var obekväm, det kliade över hela min kropp plus att jag hörde märkliga ljud överallt och blev typ livrädd att det låg någon och vakade på mig som skulle mörda mig i sömnen typ. Vild fantasi xD

Var så sjukt trött när jag steg upp 09.30 imorse efter endast 4 timmars sömn. Vaknade utan alarmet från helvetet då jag var tvungen att gå upp eftersom jag åter igen skulle till husdjursmässan i Kista. Stamkund eller? Haha!
Det var ungefär likadant som i söndags, lite mer hundar idag bara. Fick syn på en gammal gymnasiekompis på mässan som jag var god vän med förut. Hon har liksom jag länge haft problem med ätstörningar. Trodde hon blivit bra och stabil men den synen jag fick idag bevisade totala motsatsen. Hon var så sjukt mager och smal så det gjorde ont i mig. Jag blev alldeles illamående av att se henne. Illamående och arg. För hur fan tänker man när man gör så mot sin kropp? När man svälter sig.  Ush, tog det riktigt hårt.

På eftermiddagen drog jag för att träna med mamma och lillasyster. Det var jäkligt skönt, även fast jag kände mig rätt svag i kroppen och musklerna till en början gick det ändå bättre sen i slutet. Det är så skönt att få köra slut på sig själv och bara få släppa alla tankarna. När jag tränar är enda gången då ångesten inte tar över min kropp och mina tankar. Utan träning skulle jag i princip aldrig kunna slappna av, eller somna om nätterna.

Rätt sent nu sötnosar. Ska snart stänga ner datorn och sedan se lite avsnitt från cityakuten.

  

Av Sofie - 5 januari 2016 00:26

Årets första uppdatering!!

Jag har inte orkar skriva någon årsresumé , okej. Hittade inga bra bilder och kom inte på något bra att skriva, men det kommer nog senare i veckan.

Året började iallafall med att jag var med Jonas och Maria vid slussen för att se på fyverkerierna och alla fulla människor. Men ganska snabbt insåg vi att det bara var jobbigt och kaosartat med alla fyllisar och festprissar. Det blev helt enkelt för mycket av det goda och hela slussen var fullsmockad med folk så man knappt tog sig fram. Så vi bestämde oss för att dra vidare mot ...hammarbybacken? Maria bor rätt nära hammarbybacken så vi tänkte att det kändes som en trevlig plats att gå till. Vi vandrade upp till toppen av hammarbybacken och skålade i någon drink. Det var en kämpig färd uppför backen då det var halt och det blåste rejält på toppen men vi var glada ändå. Dock frös jag något enormt i dom snygga (men på tok för kalla) skinnbyxorna jag hade på mig kvällen till ära.

 
Vi var uppe till 05.30 den natten och såg på dåliga romantiska komedier. Sedan slocknade vi alla som ljus och sov till freaking 14.00 dagen därpå!!   . Vi åt frukost runt 15 tiden. Vi har då alltså missat solen helt det dygnet. Vi somnade när solen var nere och gick upp när solen var påväg ner. Aning deprimerande. 


Igår var jag med Jonas på husdjursmässan i Kista. Två år sedan jag var där nu, dock en aning besviken då de slutat med agilityn på mässan vilket var typ det roligaste av allt. Istället hade de en jäkla enorm kaninutställning med olika raser och storlekar. Så inte värt inträdet på 120 kr.  Nu känner jag mig värkligen som en fattiglapp.
Det ironiska är att jag trots detta ska tillbaka till mässan imorgon igen då min vän Petra väldigt gärna ville gå dit. Ville inte göra henne ledsen och berätta om hur trist mässan var då det är hennes första gång hon går dit. Well well , får se, morgondagen kanske bjuder på något intressant . Hoppas iallafall på att få skippa alla hundratals kaniner där.

   


  



Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards