Direktlänk till inlägg 5 januari 2016

Because training makes me clear my mind

Av Sofie - 5 januari 2016 23:05

Sitter här vid 11 på kvällen och dricker energidryck. Lagom smart, nu kommer jag ha bad issues att somna och sen sova bort dagen imorgon istället. Har väl blivit så de senaste veckorna. Jag har haft så svårt att somna och då också sovit länge på dagarna. Hatar kvällarna, samtidigt som jag älskar dom. Tänker mer om kvällarna vilket både är positivt och negativt. Får många smarta kreativa idéer runt 00-01 på natten.
Igår-natt kunde jag så inte sova. Soffan jag sov på var obekväm, det kliade över hela min kropp plus att jag hörde märkliga ljud överallt och blev typ livrädd att det låg någon och vakade på mig som skulle mörda mig i sömnen typ. Vild fantasi xD

Var så sjukt trött när jag steg upp 09.30 imorse efter endast 4 timmars sömn. Vaknade utan alarmet från helvetet då jag var tvungen att gå upp eftersom jag åter igen skulle till husdjursmässan i Kista. Stamkund eller? Haha!
Det var ungefär likadant som i söndags, lite mer hundar idag bara. Fick syn på en gammal gymnasiekompis på mässan som jag var god vän med förut. Hon har liksom jag länge haft problem med ätstörningar. Trodde hon blivit bra och stabil men den synen jag fick idag bevisade totala motsatsen. Hon var så sjukt mager och smal så det gjorde ont i mig. Jag blev alldeles illamående av att se henne. Illamående och arg. För hur fan tänker man när man gör så mot sin kropp? När man svälter sig.  Ush, tog det riktigt hårt.

På eftermiddagen drog jag för att träna med mamma och lillasyster. Det var jäkligt skönt, även fast jag kände mig rätt svag i kroppen och musklerna till en början gick det ändå bättre sen i slutet. Det är så skönt att få köra slut på sig själv och bara få släppa alla tankarna. När jag tränar är enda gången då ångesten inte tar över min kropp och mina tankar. Utan träning skulle jag i princip aldrig kunna slappna av, eller somna om nätterna.

Rätt sent nu sötnosar. Ska snart stänga ner datorn och sedan se lite avsnitt från cityakuten.

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 27 november 2019 13:42


Har inte använt denna plattform på länge. Har väl typ inte orkat skriva, även om jag hade varit i stort behov utav det. Blir jävligt ledsen när jag läser mina tidigare inlägg, jämför med nu och inser att "nä det har fan inte hänt så mycket i mitt liv...

Av Sofie - 13 juni 2017 20:07

Nu är det sista veckan i skolan för mig, och jag kan ju verkligen säga att tiden har gått sjukt snabbt egentligen. Den 21a augusti 2016 startade utbildningen och jag tänkte då att "men guud det är ju hur lång tid som helst kvar tills juni 2017" men n...

OMG

Av Sofie - 20 maj 2017 00:10


Asså OMG vad längesedan jag bloggade. Sjuhelsike längesedan, haha. Typ sisådär ett halvår. Det händer på något sätt så mycket saker i mitt liv, rätt mycket kaotiska saker just nu. Mycket motgångar kan man säga. Ibland stannar man upp och tänker "hur ...

Av Sofie - 29 december 2016 23:52

Hehe, hejsan svejsan. Såg igår att jag la ut mitt senaste inlägg den 3e december vilket ju var ett bra tag sedan. Jag överdriver inte när jag säger att det har varit galet mycket i skolan för mig nu innan lovet. Vi har haft många scenredovisningar , ...

Av Sofie - 3 december 2016 19:47


Har ju alltid sagt det, att jag är en enorm känslomänniska. Många har irriterat sig och stört sig på detta. Som att det inte är okej att få visa sina känslor öppet. Här i vårat samhälle i Sverige ska man helst försöka hålla allting inom sig, inte öpp...

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards