Direktlänk till inlägg 14 mars 2012

Videoblogg.

Av Sofie - 14 mars 2012 10:01

Jag har lyckats göra e videoblogg. Enyoj.


 
 
[kampentillbaka]

[kampentillbaka]

15 mars 2012 14:28

du är så söt :) kämpa på!

http://mergimebytyqi.webblogg.se

 
Ingen bild

fd mandotjej

15 mars 2012 18:31

Hej igen Sofie!
Kollade din filmsnutt! Men lilla gumman vad mager du är!!! Det såg man verkligen nu! Speciellt dina ben!! Du är söt men oj vad betydligt snyggare du skulle vara om du hade "lite kött på benen"! Kämpa på ge inte upp! Håller tummarna för att du ska bli lika glad och pigg som jag är nu för tiden =) Stor kram!!!! =)

 
Elin

Elin

16 mars 2012 13:43

Sv: Åhh va kul att du är på:) Super kul. Och va gott. Tänkt äta någon speciell glass?<3
Massa massa styrkekramar till bästa dig! DU fixar det här!!<3

http://motfriheten.webblogg.se

 
Ingen bild

Anna

16 mars 2012 17:19

Hej! Jag tycker att du verkar kämpa på bra! :)

Har du funderat på att bli friskskriven? har hört men jag vet inte om det stämmer att man kanske kan bli det från en vanlig typ psykolog. Så att du inte behöver vara på en ätklink igen men ändp bli friskskriven. Skulle inte det vara skönt att någon gång verkligen bli friskskriven? Få bli av med diagnosen anorexia.

Har du några pplaner för framtiden? Vill du ha familj? barn? djur?
Villken är din favoritfärg?
Har du någon kille? eller är du intresserad av någon? Gillar du någon speciell typ av kille, hur ska han vara/se ut?


Sofie

16 mars 2012 17:45

Jasså? Jag har ingen aning om det kan ske via en psykolog eller ej. Och helt ärligt så bryr jag mig inte om folk fortf. har en "diagnos" på mig eller ej utan det viktigaste är vad jag känner och hur jag mår. Mando kommer inte friskskriva mig för det har jag för låg vikt för men jag vet i MITT huvud att jag är påväg framåt.

Jag ska försöka ta igen lite skola nu under våren. Göra några tentor i sommar och sedan läsa lite på komvux. Sedan planerar jag för en utbildning i Sydafrika fast den är ganska dyr så jag måste jobba ihop pengar till den först.

Familj har jag inte tänkt så mycket på. Vill först bege mig ut i världen och resa och studera. Familj, djur och barn får (isåfall) komma senare.

Har ingen kille men skulle mer än gärna vilja hitta någon att dela mitt liv med.
Har inget direkt "drömutseende" men gärna lite sådär exotisk =) .

 
Ingen bild

Karolin

16 mars 2012 17:24

hur länge har du varit ätstörd?
Är du lång? eller hur lång är du?
Har du många kompisar som är ätstörda? Hur påverkar de dig?
Kan du känna att ni kan peppa varandra eller blir du ofta ner dragen i Ana tankar?

Vilken är din favorit maträtt? Har du något som du inte äter på grund utav din ätstörning?

Vad tycker du om din kropp? (jag tycker att du är jättefin fast jag tycker du är lite för smal, du blir nog finare om du går upp lite :) ) Vad tycker du om att använda tighta kläder? Och hur känner du inför i sommar med att bada och använda bikini/baddräkt?

Kämpa på sista biten nu! Du klarar det här! För du är starkare än din ätstörning! :)

Sofie

16 mars 2012 17:57

Jag har haft problem med mat sedan 10års åldern.
Nu har jag inte mätt mig på länge men sist jag kollade var jag 1,65 .
Har ganska mycket kontakt med folk i "samma situation" vilket är både bra och dåligt. Har behövt avstå att prata med vissa eftersom jag känt just att de har påverkat mig negativt. Så ja om det är någon nära mig som är riktigt sjuk blir jag påverkad. Försöker därför umgås med folk som ger mig positiv energi och inte bara de som "tar" energi ifrån mig. Men visst är det svårt ibland, speciellt när de ändå är folk man innerst inne tycker om. Men jag måste samtidigt göra det som är bäst för mig.

Min favoriträtt är sushi. Jag gillar det mesta, förutom kött som jag aldrig varit särskilt förtjust i. Kan inte komma på att det finns så mycket jag inte äter på grund utav ätstörningen direkt.

Tack. Jag vet inte riktigt hur jag känner med kroppen. Har lagt på mig ganska mycket sedan jag skrevs in på mando och visst, ibland känns det sjukt jobbigt och jag äcklas över mig själv men samtidigt kan jag ibland känna mig helt okej med den och andra gånger kan jag rent utav känna att jag är för smal så det varierar extremt.

På mando traskar de flesta runt i tights så jag känner mig ändå ganska ok med det. Fast tighta linnen undviker jag gärna och jag använder gärna stora tröjor/koftor.
Har inte tänkt så mycket på sommaren och badkläder. Jag får ta det då helt enkelt.

 
izzy

izzy

21 mars 2012 21:29

Hej!! Vet inte om du skulle svara på frågor på en videoblogg... men iaf.. har är lite frågor!

Vad är din favorite mat?
Hur skulle en perfekt dag se ut för dig?
Vad är din favorite sysselsättning/hobbie?
Här du någonsin skärt dig/gjort illa dig själv? Spydde du förut?
Om du skulle bara äta 3 olika rätter för en hel vecka, vad skulle du äta? :) (vad som helst) Jag menar typ.. äta dem flera gånger på dagn.. haha!!
Hur skulle en perfekt mat dag se ut för dig?

:) Kram

http://living-with-anorexia.blogspot.se

Sofie

24 mars 2012 10:04

Haha, vilket minne du har.
Min favoritmat är sushi och asiatisk mat.

En perfekt dag skulle vara;
Ta en lång sovmorgon. Gå ut och äta en lång brunch ute på stan med en kompis. Sitta och njuta i solen, ta en liten promenad för att sedan sätta sig och fika på ett café.
Åka hem och avnjuta en god middag och sedan sjunka ner framför en mysig film.

Tycker om drama, teater, djur/natur , dans och språk.

Jag har skurit mig under tonåren ganska mycket men har lyckligtvis klarat mig utan massa ärr. Spydde i höstas några gånger pga all stress och press från skolan. Ush!

Ojj. Jag skulle äta sushi, pannkakor och wook tror jag.

Perfekt matdag:
Frukost: Varma scones med philadelphia, marmelad och te.
Lunch: Sushi med tillbehör
Fika: Någon god smulpaj med chailatte och varm vaniljsås
Middag: Något asiatiskt
Kvällsfika: American panncaces med lönnsirap och glass.


Jaa något i den stilen =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 27 november 2019 13:42


Har inte använt denna plattform på länge. Har väl typ inte orkat skriva, även om jag hade varit i stort behov utav det. Blir jävligt ledsen när jag läser mina tidigare inlägg, jämför med nu och inser att "nä det har fan inte hänt så mycket i mitt liv...

Av Sofie - 13 juni 2017 20:07

Nu är det sista veckan i skolan för mig, och jag kan ju verkligen säga att tiden har gått sjukt snabbt egentligen. Den 21a augusti 2016 startade utbildningen och jag tänkte då att "men guud det är ju hur lång tid som helst kvar tills juni 2017" men n...

OMG

Av Sofie - 20 maj 2017 00:10


Asså OMG vad längesedan jag bloggade. Sjuhelsike längesedan, haha. Typ sisådär ett halvår. Det händer på något sätt så mycket saker i mitt liv, rätt mycket kaotiska saker just nu. Mycket motgångar kan man säga. Ibland stannar man upp och tänker "hur ...

Av Sofie - 29 december 2016 23:52

Hehe, hejsan svejsan. Såg igår att jag la ut mitt senaste inlägg den 3e december vilket ju var ett bra tag sedan. Jag överdriver inte när jag säger att det har varit galet mycket i skolan för mig nu innan lovet. Vi har haft många scenredovisningar , ...

Av Sofie - 3 december 2016 19:47


Har ju alltid sagt det, att jag är en enorm känslomänniska. Många har irriterat sig och stört sig på detta. Som att det inte är okej att få visa sina känslor öppet. Här i vårat samhälle i Sverige ska man helst försöka hålla allting inom sig, inte öpp...

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards