Alla inlägg den 28 juli 2016

Av Sofie - 28 juli 2016 23:40

Idag har jag varit hemma från jobbet. Okej det kanske inte var helt nödvändigt egentligen, var inte sjuk direkt men skulle till min psykolog under dagen och tiden var så tokig så jag hade ändå inte kunnat påbörja något om jag åkte till jobbet. Pratade med min arbetsledare och fick godkänt att stanna hemma idag då det tar mig 1,5 timme att ta mig till budjobbet då det ligger borta i Södertälje. De på jobbet tycker jag är helt crazy som reser så långt om dagarna. 3 timmars resväg dagligen.

Det blev med andra ord en lugn hemma-dag med mig själv. Det känns fortfarande rätt jobbigt att vara hemma och ta det lugnt men jag börjar vänja mig mer och mer. Lika mycket som jag börjar vänja mig vid att vara själv. Att ha mitt egna sällskap att umgås med. Säger inte att jag gillar det. Skulle tusen miljontals gånger hellre vara med någon, en vän eller så. Helst av allt vill jag vara med Jonas. Jag drömmer fortfarande om honom på nätterna. Hatar när drömmarna blir så verkliga och när man nästan tror att man är i drömmen. Sen när man vaknar blir man superledsen att det "bara" var en dröm.

Får fortfarande panik av att "bara sitta hemma och lata mig". Det spritter i hela kroppen och jag blir så rastlös. Var iallafall iväg till gymmet i eftermiddags. Cyklade dit så rörde lite på mig iallafall. Övade sedan 1 h och 40 min gymnastik och styrka. Klarade av en övning idag som jag aldrig prövat förr och det gav mig lite lycka faktiskt.
Måste dock komma ihåg att det är OKEJ att ha sådana här lugna dagar ibland. Man får ha det utan att anses som lat. Tvärtom måste man nog göra det. Så man inte överjobbar och sliter ut sin kropp, som Jonas gjort på sistone.
Vi jobbar ju tillsammans just nu på Bring, han har jobbat här sedan början av juni och han håller just nu på att jobba ihjäl sig med snitt på 10h jobb om dagen. Han har så fruktansvärt svårt att säga NEJ och tar på sig på tok för mycket jobb så nu har han blivit sjuk. Jag ska inte sluta som Jonas. Har är redan stressad som det är över allt annat i livet. Även om inte han lär sig att lyssna på sig själv och sin kropp ska jag iallafall göra det.

  

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards