Direktlänk till inlägg 26 juli 2015

Tiden går för fort

Av Sofie - 26 juli 2015 22:42

Veckan har gått alldeles för fort och man hinner liksom knappt blinka förns veckan är förbi. Och nästa vecka går vi liksom in i augusti. Då har ännu en sommar gått och vad har jag hunnit med? Jobb och jobb och mer jobb kan man väl säga. Jag skulle vilja fortsätta jobba på aqauaria då det är ett bra jobb men jag tror faktiskt inte jag kommer att få fortsätta där i höst. Tror inte jag gjort tillräckligt bra ifrån mig faktiskt.

I måndags , tisdags och onsdags jobbade jag då som sagt. I cafét varje dag och det är alltid så sjukt mycket att göra där nu i sommar. Turister från alla håll och kanter som kommer och besöker muséet.

I torsdags och fredags hade jag två underbara lediga dagar med min pojkvän hos mig samtliga dagar. Vi har bara gosat, as usual(vädret har varit skit så vad har man annars kunnat gjort liksom?), bubblat i vår nya utomhuspool och det var så sjukt mysigt. Vattnet kom upp till en temperatur utav 40 grader så vi tog ett sent kvälls/nattdopp i poolen. Vi har även sett klart Oreange is the new black och istället börjat se Prison Break (ja vi är typ sist i världen att se den serien.) Vi bakade även mûslibars som blev awsome och kommer definitivt bli bra mellanmål då jag ex är på jobbet eller bara behöver få i mig snabb energi.

Jag besökte förresten aldrig närakuten nu i måndags som jag skulle ha gjort då de ansåg att jag haft problem så länge så jag måste vända mig till vårdcentralen istället. Jobbat morgon nästan varje dag så det har inte funnits tid till att gå till vårdcentralen men jag är ledig på tisdag , alltså verkligen hel-ledig, har ingenting planerat utan ska vara hemma bara (eventuellt hämta hem en cykel).

Följande vecka ser ut som följande.
Jobb på måndag, ledig tisdag (hurray!!!), jobba ons-fre och sedan ledig i helgen då det förmodligen blir Jonasmys och annat skoj.

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 27 november 2019 13:42


Har inte använt denna plattform på länge. Har väl typ inte orkat skriva, även om jag hade varit i stort behov utav det. Blir jävligt ledsen när jag läser mina tidigare inlägg, jämför med nu och inser att "nä det har fan inte hänt så mycket i mitt liv...

Av Sofie - 13 juni 2017 20:07

Nu är det sista veckan i skolan för mig, och jag kan ju verkligen säga att tiden har gått sjukt snabbt egentligen. Den 21a augusti 2016 startade utbildningen och jag tänkte då att "men guud det är ju hur lång tid som helst kvar tills juni 2017" men n...

OMG

Av Sofie - 20 maj 2017 00:10


Asså OMG vad längesedan jag bloggade. Sjuhelsike längesedan, haha. Typ sisådär ett halvår. Det händer på något sätt så mycket saker i mitt liv, rätt mycket kaotiska saker just nu. Mycket motgångar kan man säga. Ibland stannar man upp och tänker "hur ...

Av Sofie - 29 december 2016 23:52

Hehe, hejsan svejsan. Såg igår att jag la ut mitt senaste inlägg den 3e december vilket ju var ett bra tag sedan. Jag överdriver inte när jag säger att det har varit galet mycket i skolan för mig nu innan lovet. Vi har haft många scenredovisningar , ...

Av Sofie - 3 december 2016 19:47


Har ju alltid sagt det, att jag är en enorm känslomänniska. Många har irriterat sig och stört sig på detta. Som att det inte är okej att få visa sina känslor öppet. Här i vårat samhälle i Sverige ska man helst försöka hålla allting inom sig, inte öpp...

Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards