Alla inlägg den 18 augusti 2011

Av Sofie - 18 augusti 2011 21:27

Uppe med tuppen idag. Vaknade redan halv 5 faktiskt. Varit så himla nervös hela gårdagen och natten. Varför? Skulle träffa min behandlare från mando idag för första gången på år och dagar. Så dumt och onödigt att bli nervös egentligen. Jag gillar ju honom så himla mycket. Men samtidigt känns det jäkligt nervöst när det går så lång tid imellan. Rädd för att han skulle dömma ut mig för min storlek och för att jag fortfarande ser ut som en liten tunn sparris i kroppen.


Jag är så konstig just nu. Jag menar;
Jag är jämt törstig och dricker hur mycket som helst. Jag går jämt på toaletten.
Jag är jämt trött och slö.
Jag är alltid, då menar jag alltid hungrig, hur mycket jag än äter tycks jag aldrig bli riktigt mätt vilket gör så att jag äter säkert dubbelt så mycket som jag ska äta. Visserligen kan man ju tycka att det är bra men ändå tycks jag inte gå upp i vikt. Står och stampar på samma ställe liksom och det gör mig så irriterad/ledsen. Och när jag väl blir mätt blir jag övermätt istället och kan knappt stå upprätt. Jobbigt att det ska vara antingen eller.
Sedan så har jag ätit på tok för mycket socker nu i sommar. Jag har överätit onyttigheter verkligen. Någonting som inte heller är särskilt bra .

Alla möjliga saker har snurrat runt i huvudet på mig och jag börjar nojja sönder mig själv med diverse diagnoser. Diabetes, struma, osv.. Någonting är galet iallafall men jag hoppas han kan hjälpa mig med det. Har jag diabetes eller struma så skriker jag rätt ut, för det är absolut inga saker jag vill ha.


Mötet mellan oss gick bra iallafall och han var snäll och förstående som vanligt. Jag har upptäckt att han bryr sig så himla mycket om mig och det gör mig rörd. Fattar inte att han orkat bry sig alla gånger. Hur kan han tycka så bra om mig? Han tyckte vi skulle kolla upp alla mina "diagnoser" jag var rädd för så jag skulle få komma in och ta blodprov någon dag. Vet inte hur mycket ett enstaka blodprov kan säga men det stillade min oro litegrann iallafall. Innan vi skildes åt fick jag en stor kram varpå han sa ; "Jag tycker så mycket om dig Sofie. Du är en sådan fin och godhjärtat person och jag vill göra allt jag kan för att hjälpa dig, glöm aldrig det".  Liksom åh, nu får jag ju dåligt samvete för att jag vill sluta där. Måste han säga sådana fina saker till mig??


Skolan börjar om 1 vecka nu. Nervös tjej här. Har läst igenom nästan alla mina böcker jag har hemma så jag känner mig lite förberedd iallafall. Inte helt lost.




Presentation

What doesn´t kill you makes you stronger

Fråga mig

31 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Frågor


Ovido - Quiz & Flashcards